الفابلاگ

پایگاهی جهت بالا بردن علوم ودانش

الفابلاگ

پایگاهی جهت بالا بردن علوم ودانش

در بخش جذاب دیگر آلفا بلاگ ما به معرفی؛ برند های تولید کننده لوازم الکتریکی مثل موبایل لپ تاپ و… ، راهنمای خرید (که شما می توانید در این بخش بهترین دستگاه با توجه به نیازتان را برگزینید) و همچنین معرفی محصولات این برند ها (چون پرفروش ترین ها و محبوب ترین های هر برند) می پردازیم. اینها تمامی اطلاعاتی است که شما برای خرید یک دستگاه جدید لازم دارید و کمکتان خواهد کرد که سردرگم و بعد از خرید پشیمان نشوید.
بخش ورزشی آلفابلاگ: یک بخش هم برای جسمتان! در این بخش می توانید بهترین و تخصصی ترین مطالب ورزشی را آموزش ببینید؛ موضوعات این بخش از محبوبترین دغدغه های مردمی انتخاب می شوند و در زمینه ورزش های تخصصی، و موضاعات عمومی ورزشی چون؛ کاهش وزن، نکاتی برای شروع ورزش و… هستند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

رشد بورس

افزایش بیش از ۳۸ درصدی تولید خودرو در کشور ایجاد بستر برای جذب سرمایه خارجی جهت رشد بورس لزوم ثبات حداقل ۱۰ ساله قوانین قوانین یک شبه تصویب نکنیم فضای غبارآلود جذب سرمایه خارجی ضعف قراردادهای خودروسازان با قطعه سازان مشکل ساز شد جزئیات جلسه قطعهسازان با خودروسازان شروع بهاری خودروسازان در نخستین روز زمستان اول فروش نفت، دوم رشد تولید خودرو بلوک پارسیان خودرویی ها را تکان نداد خودرو شاگرد تنبل بورس تهران آبی های جاده مخصوص سوار کشتی نجات شدند تلاش برای معرفی برند ایران خودرو در ارمنستان کنترل بازار خودرو با نوسان در عرضه؟ به نحوی که در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته آخر اردیبهشت۹۹ عده زیادی از سهامداران، سهمهای خود را به فروش گذاشتند تا برای خرید این نماد در صف میلیاردی بنشینند. سلب مسئولیت: سهام های معرفی شده صرفا پیشنهاد بر اساس تحلیل تکنیکال و نظر شخصی غیر تعهد آور تحلیلگر میباشد و وب سایت نظارت هیچ گونه توصیه ای به خرید یا فروش آن ندارد. اجازه دهید واردات خودرو انجام شود به دنبال حمایت از متولیان صنعت خودرو برای رونق تولید باکیفیت و ارزان قیمت و حفظ اشتغال هستیم راهاندازی خطوط تولید خودرو ایرانی، از قفقاز تا غرب آفریقا بدترین عملکرد صنعت خودروی انگلیس هزینه هنگفت نیروی اضافی در خودروسازی زیان فروش خودرو صفر میشود؟

رشد بازار بورس

وی اضافه کرد: در مجموع، تجربه سال ۱۳۹۹ تجربه ذیقیمتی است و امیدواریم دولتمردان و مسوولان و متولیان بازار سرمایه از رشد بازار بورس خبر دادند ،  این تجربه گرانقدر نهایت استفاده را برده و به دنبال افزایش عمق بازار سرمایه باشند؛ البته افزایش عرضههای اولیه منجر به افزایش عمق بازار سرمایه خواهد شد اما بهتر است اجازه دهیم شرایط بازار سرمایه کمی بهتر شود و نگرانیهایی که در دو سال گذشته با آن مواجه بودیم، برطرف شده و اعتماد در بازار سرمایه پررنگتر شود و بعد از آن با وسعت عرضههای اولیه، عمق بازار را افزایش داد. وی تأکید میکند: به کسانی که در حال حاضر سهامدار هستند، توصیه میشود روی یکسری حمایتهای ماژور، در جاهایی که میبینند افزایش تقاضای جدیدی روی سهمهایشان ایجاد شده است حد ضررهایشان را بگذارند و سهامداری بکنند و به کسانی هم که تازه قصد ورود دارند توصیه میکنیم اجازه دهند محدوده یکمیلیون و ۶۰۰ شاخص به سمت بالا شکسته بشود بعد وارد بازار شوند. قول وزیر صمت برای ساماندهی بازار خودروی داخلی راستیآزمایی رشد تولید خودرو تولید خودروسازان به بیش از نیم میلیون دستگاه رسید موج جدید افزایش تولید خودرو از دو هفته آینده افت ۲۸ درصدی تولیدی خودرو در ژاپن مردودی پیشفروش خودرو در آزمون عمومی راه و بیراهه قیمت گذاری خودرو اعلام موافقت وزارت صمت با واردات خودرو «ارتش» قطعات ارزبر و با تکنولوژی بالا را برای «سایپا» نمونهسازی میکند قیمت خودرو آزاد نمی شود تولید ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو در ۱۴۰۱ شدنی است؟

علت افزایش قیمت دلار

پیش بینی عجیب قیمت دلار در بازار امروز ؟ علت افزایش قیمت دلار خرید سنگین دلار توسط اقازاده ها؟

هر قطعه سکه امامی در بازار روزهای پایان هفته با ۱۶۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به نرخ روز چهارشنبه در رقم ۱۲ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان معامله شد. در همین راستا روز گذشته ۴۰ الی ۵۰ درصد ظرفیت ماهانه ورق گرم در بورس کالا عرضه شد، به همین دلیل تولیدکنندگانی که مواد اولیه خود را از طریق بورس کالا خرید میکنند موظف هستند تا بالای ۹۰ درصد ورق گرم که تهیه میکنند، در بورس کالا ورق سرد ارائه کنند. بر اساس شیوه نامه جدید وزارت صمت(در تاریخ نگارش این مقاله) مبنای قیمت گذاری آهن آلات در بورس کالا برای شمش فولادی به صورت ۸۰ درصد نرخ صادراتی شمش CIS ضربدر میانگین نرخ دلار نمایی محاسبه میشود. با افزایش قیمت دلار و قیمت آهن آلات بازار داخلی دچار رکود شده و تقاضا برای آهن آلات کم میشود. با کاهش تقاضا انتظار میرود قیمت ها کاهش پیدا کند ولی در عمل همچین اتفاقی نمیافتد دلیل آن را میشود صادرات بیان کرد. اگر واسطهای وارد نکنید کارخانهها یا تولیدش بهشدت کاهش می­یابد یا تعطیل میشود؛ وقتی که نرخ ارز بالا میرود، تولیدکننده یا مجبور میشود کارخانهاش را ببندد یا به هر قیمتی وارد کند؛ چارهی دیگری ندارد؛ ریالش را هم بخواهد، باید برود ریالش را از بانک وام بگیرد.

با توجه به اینکه مواد اولیه زنجیره تولید آهن آلات در داخل کشور موجود میباشد اما با افزایش نرخ ارز شاهد افزایش قیمت آهن آلات در بازار های داخلی هستیم. بازار آهن آلات ایران در داخل کشور به دلیل مشکلات اقتصادی سال های اخیر دچار مشکلات زیادی شده است. تغییر قیمت جهانی به عوامل مختلف سیاسی اقتصادی وابسته است، از جمله مهمترین عوامل تاثیر گذار در نوسانات قیمت جهانی، کشور چین است که بزرگترین تولید کننده فولاد می باشد، در این کشور میزان عرضه و تقاضا تاثیرات بسیار زیاد در نوسانات قیمت جهانی دارند. زمانی که در یک کشور ارزش پول ملی نسبت به ارزهای جهانی کاهش میابد، اکثر افراد سعی می کنند برای حفظ قدرت مالی خود در صنف های مختلفی سرمایه گذاری کنند، به همین جهت ممکن است به یک باره تقاضا در یک بازار خاص بالا رفته و باعث افزایش و نوسانات قیمتی آن بازار شود. هر چقدر این عرضه و تقاضا به صورت واقعی انجام شود کمک بسیار زیادی به رسیدن محصولات فولادی به قیمت واقعی میکند. با افزایش قیمت دلار، تولید کننده که می تواند محصولات خود را با قیمت بالاتر به فروش برساند و درآمد دلاری داشته باشد، رغبتی برای عرضه محصولات خود به بازار داخلی را ندارد و بعضی موارد به علت صادرات محصولات فولادی، تولید کنندگان پایین دستی زنجیره فولاد(نورد کاران) با کمبود مواد اولیه مواجه میشوند.

بازار ارز

نرخ و قیمت لحظه ای دلار امروز بازار ارز  آزاد

دلایل مختلفی برای کاهش یا افزایش قیمت وجود دارد که به صورت روزانه و لحظه ای باید بررسی شود ولی مهم ترین آن ها خبرهای سیاسی در و اقتصادی در ایران و جهان است که قیمت این ارز را در ایران دستخوش تغییر و تحول می کند. این تحولات خود دستخوش اتفاقات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داخلی هر کشور و حتی بینالمللی هستند و به همین علت نوسان نرخ ارز در هر کشور را نمیتوان تنها منبعث از وقایع داخلی یک کشور دانست. میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمانهای بینالمللی وین با اشاره به آغاز نشست روز دوشنبه شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی، پیش بینی کرد که آژانس مذاکرات دشواری در پیش داشته باشد. در حال حاضر حدود ۴,۹۹۱ ارز دیجیتال در ۴۰۵ صرافی بینالمللی معامله میشوند که از این مقدار ۷۸۹ تای آن کوین و ۱,۳۸۳ تای آن توکن است. برخی از کشورها نیز از واحدهای پولی مهم دنیا برای دادوستدهای داخلی خود بهر میگیرند. با توجه به مقتضیات اقتصادی جوامع مختلف، دولتهای سیستمهای متفاوتی را برای تنظیم روابط پولی خود تدوین و به مرحله اجرا میرسانند.  

نظاممیخکوب سخت: یکی از سیستمهای ارزی به شمار میروند، سیستمی که عمدتا چارچوب بسیار محدود کنندهای برای سیاستگذار پولی به همراه دارد. سیستمهای ارزی شناور به سیستمی اطلاق میشود، که در آن نرخ ارز آزادانه توسط بازار تعیین میشود و دخالت در بازار پول و ارز (در صورت وجود) برای رسیدن به نرخ ارز خاصی صورت نمیپذیرد. در سیستم شناور مدیریت شده در برخی موارد دولت برای تنظیم بازار دخالتهای محدودی خواهد داشت، اما در شناور مطلق همهچیز دربازار مشخص میشود. درواقع برای مدت چند سال به بهانه کنترل تورم اجازه افزایش نرخ ارز متناسب با میزان تورم داخلی نسبت به تورم خارجی داده نشد و این مسئله در کنار مشکلات نظام بانکی که به جای اصلاحات ساختاری برای جذب سپردههای مردم نرخ سود بالا را وعده میدادند، موجب شد تا مردم احساس کنند که ثروتشان زیاد شده و مصرفشان را بالا بردند و مثلاً سفرهای خارجی خود را افزایش دادند. تیم جوان ارزدیجیتال مسئولیت خود را آشنایی مردم با فناوریهایی نظیر رمز ارز، بیت کوین و بلاک چین میداند. سایت ارزدیجیتال تلاش میکند تا با آموزش اینکه بیت کوین چیست و همچنین مفاهیم ابتدایی این حوزه به همراه روشهای تجزیهوتحلیل بازار ارزهای دیجیتال مانند تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال، گامهای ابتدایی آگاهیبخشی را همگام با پیشرفت این پدیده بردارد.

پالایش یکم

در اردیبهشت ماه سال جاری بود که دولت پذیره نویسی اولین صندوق ETF خود که شامل سهام باقیمانده دولت یا شرکتهای دولتی در شرکتهای پالایش یکم، بیمه اتکایی امین، بانک صادرات، بانک ملت و بانک تجارت بود را با ۲۰ درصد تخفیف آغاز کرد. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از پالایش یکم با کاهش 0.25 درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته 10 هزار و 10 تومان معامله شد. تمام نمادهای مجاز معاملاتی صندوق پالایش یکم امروز در پایان معاملات ۴ اسفند ماه ۹۹ با کاهش قیمت مواجه شدند و تا امروز با ۱۶ درصد ضرر برای صاحبان اولیه این واحدها همراه بوده است. وی با بیان اینکه شرکت پیمانکاری “اویکو” به عنوان تامین کننده نیروهای تعمیرات اساسی پالایشگاه تهران با قرارداد حدوداً ۳۰ روزه است، افزود: این شرکت با توجه به کاهش دستورکارهای تعمیرات اساسی و کاهش کار ارجاعی، با ۳۵ نفر از نیروهای روزمزد خود که بخش کوچکی از نیروهای محترم روزمزد شاغل در آورهال طرف قرارداد اویکو هستند، طی ۲ روز (روزهای دوازدهم و سیزدهم تعمیرات اساسی) مطابق توافق و کاهش کار، تسویه حساب کرده است. مدیر عملیات شرکت پالایش نفت تهران گفت: تعمیرات اساسی واحد تقطیر جنوبی و گاز مایع پالایشگاه نفت تهران بدون هیچ حادثهای با موفقیت پایان یافت.

خبری زاد گفت: اگر حمایتهای دولت از شرکتهای پالایشی ادامه یابد، خرید دارا دوم برای افرادی که پولهای خرد دارند، توصیه میشود. به گزارش «بورس تابناک»؛ آخرین مهلت پذیره نویسی ۳۱ اردیبهشت ماه اعلام و در نهایت واحدها اولین صندوق ETF دولت با نماد دارایکم در تیرماه سال جاری قابل معامله شد. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از پالایش یکم با افزایش ۵.۶۶ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۷ هزار و ۷۰۵ تومان معامله شد. اگر دوباره زمان پذیره نویسی تمدید نشود، امروز آخرین مهلت خرید واحدهای پالایش یکم است و با توجه به بسته بودن نمادهای پالایشی حاضر در دومین صندوق ETF دولت در هفته جاری و همچنین مبهم بودن آینده بازار سرمایه، حالا پرسش بسیاری از مردم این است که واحدهای پالایشی یکم را خریداری کنیم یا خیر؟ در نهایت این نماد بازار را در آخرین روز هفته در محدوده ۹۸۰تومان ترک کرد. صندوق پالایشی یکم آخرین روز معاملاتی هفته را سبز به پایان رساند و با ۲.۱۲ درصد افزایش قیمت نسبت به دیروز به ۸۴۵۹۰ ریال رسید. صندوق پالایش یکم امروز دوشنبه ۱۸ اسفند ماه ۹۹، سومین روز معاملاتی هفته را با رنگ سبز به پایان رساند و با احتساب ۵.۰۲ درصد رشد نسبت به دیروز به ۸۸ هزار و ۱۲۰ ریال رسید.
 

  • ۰۱/۰۳/۲۴
  • هادی ارجمند

نظرات (۱)

  • مبلمان اداری ژاویز
  • This post will help the internet visitors for building up
    new blog or even a weblog from start to end.

    ارسال نظر

    تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.