الفابلاگ

پایگاهی جهت بالا بردن علوم ودانش

الفابلاگ

پایگاهی جهت بالا بردن علوم ودانش

در بخش جذاب دیگر آلفا بلاگ ما به معرفی؛ برند های تولید کننده لوازم الکتریکی مثل موبایل لپ تاپ و… ، راهنمای خرید (که شما می توانید در این بخش بهترین دستگاه با توجه به نیازتان را برگزینید) و همچنین معرفی محصولات این برند ها (چون پرفروش ترین ها و محبوب ترین های هر برند) می پردازیم. اینها تمامی اطلاعاتی است که شما برای خرید یک دستگاه جدید لازم دارید و کمکتان خواهد کرد که سردرگم و بعد از خرید پشیمان نشوید.
بخش ورزشی آلفابلاگ: یک بخش هم برای جسمتان! در این بخش می توانید بهترین و تخصصی ترین مطالب ورزشی را آموزش ببینید؛ موضوعات این بخش از محبوبترین دغدغه های مردمی انتخاب می شوند و در زمینه ورزش های تخصصی، و موضاعات عمومی ورزشی چون؛ کاهش وزن، نکاتی برای شروع ورزش و… هستند.

طبقه بندی موضوعی

۱۳ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مخبر دلار

 با اعلام مخبر دلار ما ! در روز ۲۲ فروردین دلار برای نخستین بار پس از ۷۰ روز در سطوح قیمتی کانال ۲۸هزار تومانی معامله شد. با وجود چنین تمایلاتی، در روز انتهایی سال، تقاضاهای خردی وارد بازار اسکناس می شود که می تواند تا حدی دلار را در برابر نیروهای کاهشی ایمن کند. بخشی از معاملهگران کف بازار معتقدند مانور روی کاهش قیمت دلار با دو هدف است: اول، اذهان برخی سرمایه گذاران را از این بازار دور کند. تحلیل گران فنی باور دارند که با از دست رفتن حمایت حساس ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی، احتمال افت قیمت دلار به زیر کانال ۲۷ هزار تومانی ایجاد شده است و حتی ممکن است که اسکناس آمریکایی تا محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان، کاهش نرخ را تجربه کند. به باور آن ها اگر چنین اتفاقی در حال رخ دادن باشد، به معنای آن است که مذاکرات وین در مسیر توافق قرار دارد و ممکن است طی روزهای بعدی، طرفین این موضوع را به طور رسمی اعلام کنند. دوم اینکه عدهای از معاملهگران بتوانند دلار تهران را جمع و به ترکیه منتقل کنند. اگر رئیسجمهوری به فکر عدالت اجتماعی، کاهش فقر، کنترل نقدینگی و مشارکت مردم است، باید جریان فکری موجود در اقتصاد کشور را عوض کنند.

افزایش سرمایه شستا

سلام دوست عزیز میتونید از مقالات اموزشی و تحلیلی سیگنال استفاده کنید.  افزایش سرمایه شستا سلام دوست عزیز کارگزاری ها سامانه های معاملاتی متفاوتی دارن. هر چقدر تلاش می کنم سهام های فولاد و خودرو و… واضحه که پاسخ به نحوه اداره پرتفوی سهام پیچیده است و نظرات مختلفی ولی در این مطلب سعی میکنیم اصول سادهتری از مدیریت مالی مانند میزان تخصیص سرمایه رو مطرح کنیم. تعداد ۱۰۰۰تا سهم رو زدم ۱۵۰سهم زدم ۸۰سهم زدم ولی هیچی به هیچی! البته این محدودیت برای عرضه اولیه ها وجود نداره و سرمایه گذاران میتونن هر تعداد که مایل هستن خرید کنن. سلام خسته نباشید ایا این حقیقت داره ک عرضه اولیه تا ۶ماه سود ۹۹درصد میده؟ صرفا سیگنال گرفتن دلیلی بر کسب سود نیست و کسی که معاملهگری بلد نباشه در بهترین زمان، بهترین سیگنال رو هم بهش بدن نمیتونه ازش سود بگیره یا اگرم ازش سود بگیره توی معاملات بعدی از دستش میده. من تازه کارم و یه سوال واسم پیش اومده..اینکه وقتی وضعیت بازار قرمزه هم میشه سهممونو بفروشیم یا فقط زمانی ک وضعیت سبزه؟ سلام ممنون از اطلاعات خوبتون یه سوال داشتم کد بورسی من دست یه آشنا برام سهام میخرید الان که خودم میخوام فعالیت کنم میگه کارگزاریت رو باید عوض کنی چون اون بدهی داره و اگه اونجا کار کنی باید یه میلیون از حسابت برداشت میشه آیا این درسته و چرا اینطوریه الان میشه عوض کرد کارگزاری؟ 

به طور مثال شاید برایتان سوال باشد که آیا بورس تهران 24 ساعت شبانهروز باز است و معامله انجام میشود؟ سلام دوست عزیز اگر سهمی که خرید می کنید در صف خرید نیست یا این مشکل برای همه نماد ها وجود دارد، برای رفع مشکل باید از طریق کارگزاری تون پیگیری کنید. حفظ سرمایه مهمترین اصل است چون اگر سرمایه خودتان را از دست بدهید، دیگر چیزی ندارید که با آن معامله کنید و سود ببرید. بسیار عالی و کامل توضیح دادید.ممنونم.من اپلیکیشن سیگنال را دارم خوب است.اما اگر تحلیل سهم ها بیشتر شود و آموزش صفر تا صد بورس و تحلیل تکنیکال هم برای افراد مبتدی گذاشته شود در اپلیکیشن بسیار عالی است که خودمان بتوانیم نمودار هر سهم را رسم کنیم و سود و ضررمان از آن سهم را بفهمیم .ممنونم. سلام ،اگه من نخوام خریدوفروش انلاین انجام بدم امکان داره که وارد سامانه انلاین معاملاتی نشم و از پیشخوان خرید رو انجام بدم.یا از صندوق ها خرید کرده باشم و از کد بورسی میتونم استفاده نکنم سود رو برای من واریز میکنن.؟ سلام دوست عزیز، بعد از دریافت کد بورسی به کارگزاری مراجعه کنید تا نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید و وارد سامانه 

ارز نیما

بنابر آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی،  ارز نیما حجم ارز اسکناس عرضه شده و معامله شده در بازار متشکل ارزی طی یک ماه اخیر، روندی افزایشی را نشان میدهد، به نحوی که از ۲۵ میلیون و ۲۱۰ هزار دلار در هفته دوم مهر به حدود ۵۶ میلیون و ۶۶۷ هزار دلار در هفته سوم آبان رسیده است. همچنین روند قیمتی ارز تجاری معامله شده در سامانه نیما، علیرغم نوسان بسیار جزئی، روندی کاهشی را نشان میدهد، به نحوی که میانگین قیمت ارز تجاری معامله شده در سامانه مذکور از مبلغ ۲۳ هزار ۴۱۵ تومان برای هر دلار در هفته دوم مهر به مبلغ ۲۳ هزار ۲۶۲ تومان برای هر دلار در هفته سوم آبان کاهش یافته است. همان طور که در قسمت قبل بیان کرده ایم نرخ جدید این سامانه با افزایش حدود 800 تومان وارد کانال 24 هزار تومانی شد و هم چنین به رقم 24 هزار و 31 تومان رسید. قیمت مصوب این ارز برای واردات کالاهای اساسی، 4200تومان درنظر گرفته شد و قرار بود نرخ این ارز متناسب با شرایط بازار تعدیل شود، اما دولت قبل در فرایند زمان، این نرخ را متناسب با شرایط بازار تعدیل نکرد و در نهایت فاصله بین نرخ ارز ترجیحی 4200تومانی با نرخ بازار آزاد به قدری شد که منجر به توزیع هزاران میلیارد تومان رانت در اقتصاد ایران شد و اقتصاد ایران را با چالشهای زیادی مواجه کرد.

دارایکم

به هر حال بررسی عملکرد بانکهای مرکزی در سایر کشورهای دنیا نشان می دهد  دارایکم بانک مرکزی موظف به تنظیم گری و رگولاتوری است، ضمن اینکه در حوزه تراز پرداخت ها، اگر تراز پرداخت ها دچار کسری یا مازاد شود بانکهای مرکزی برای تعدیل این موارد در بازار دخالت می کند. بله. همانطور که پیش از این بیان نمودیم، نرخ ارز سامانه نیما بسته به برخی فاکتورهای مهم از جمله میزان عرضه و تقاضای ارز در بازار، سیاست های تنظیم بازار و موارد دیگر میتواند تغییر کند. باید توجه داشت که فاصله نرخ ارز نیما با بازار آزاد ارز خیلی زیاد شده بود و این موضوع به رانتی بدل شده بود که در بازار تقاضای معاملاتی ایجاد می کرد. می توان این طور بیان کرد که یکی از بهترین ویژگی ارز نیمایی سازماندهی اطلاعات و داده های واقعی از عرضه و تقاضای ارز است، که این باعث می شود ارز مورد نیاز برای بازرگانان و تاجران در مدت زمان مناسب در اختیارشان قرار بگیرد. پیش از این بانک مرکزی بارها اعلام کرده بود که نیاز کشور به واردات با نرخ نیما و کمتر از بازارآزاد انجام میشود و بازار آزاد کمعمق است. 

  • هادی ارجمند
  • ۰
  • ۰

رشد بورس

افزایش بیش از ۳۸ درصدی تولید خودرو در کشور ایجاد بستر برای جذب سرمایه خارجی جهت رشد بورس لزوم ثبات حداقل ۱۰ ساله قوانین قوانین یک شبه تصویب نکنیم فضای غبارآلود جذب سرمایه خارجی ضعف قراردادهای خودروسازان با قطعه سازان مشکل ساز شد جزئیات جلسه قطعهسازان با خودروسازان شروع بهاری خودروسازان در نخستین روز زمستان اول فروش نفت، دوم رشد تولید خودرو بلوک پارسیان خودرویی ها را تکان نداد خودرو شاگرد تنبل بورس تهران آبی های جاده مخصوص سوار کشتی نجات شدند تلاش برای معرفی برند ایران خودرو در ارمنستان کنترل بازار خودرو با نوسان در عرضه؟ به نحوی که در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته آخر اردیبهشت۹۹ عده زیادی از سهامداران، سهمهای خود را به فروش گذاشتند تا برای خرید این نماد در صف میلیاردی بنشینند. سلب مسئولیت: سهام های معرفی شده صرفا پیشنهاد بر اساس تحلیل تکنیکال و نظر شخصی غیر تعهد آور تحلیلگر میباشد و وب سایت نظارت هیچ گونه توصیه ای به خرید یا فروش آن ندارد. اجازه دهید واردات خودرو انجام شود به دنبال حمایت از متولیان صنعت خودرو برای رونق تولید باکیفیت و ارزان قیمت و حفظ اشتغال هستیم راهاندازی خطوط تولید خودرو ایرانی، از قفقاز تا غرب آفریقا بدترین عملکرد صنعت خودروی انگلیس هزینه هنگفت نیروی اضافی در خودروسازی زیان فروش خودرو صفر میشود؟

رشد بازار بورس

وی اضافه کرد: در مجموع، تجربه سال ۱۳۹۹ تجربه ذیقیمتی است و امیدواریم دولتمردان و مسوولان و متولیان بازار سرمایه از رشد بازار بورس خبر دادند ،  این تجربه گرانقدر نهایت استفاده را برده و به دنبال افزایش عمق بازار سرمایه باشند؛ البته افزایش عرضههای اولیه منجر به افزایش عمق بازار سرمایه خواهد شد اما بهتر است اجازه دهیم شرایط بازار سرمایه کمی بهتر شود و نگرانیهایی که در دو سال گذشته با آن مواجه بودیم، برطرف شده و اعتماد در بازار سرمایه پررنگتر شود و بعد از آن با وسعت عرضههای اولیه، عمق بازار را افزایش داد. وی تأکید میکند: به کسانی که در حال حاضر سهامدار هستند، توصیه میشود روی یکسری حمایتهای ماژور، در جاهایی که میبینند افزایش تقاضای جدیدی روی سهمهایشان ایجاد شده است حد ضررهایشان را بگذارند و سهامداری بکنند و به کسانی هم که تازه قصد ورود دارند توصیه میکنیم اجازه دهند محدوده یکمیلیون و ۶۰۰ شاخص به سمت بالا شکسته بشود بعد وارد بازار شوند. قول وزیر صمت برای ساماندهی بازار خودروی داخلی راستیآزمایی رشد تولید خودرو تولید خودروسازان به بیش از نیم میلیون دستگاه رسید موج جدید افزایش تولید خودرو از دو هفته آینده افت ۲۸ درصدی تولیدی خودرو در ژاپن مردودی پیشفروش خودرو در آزمون عمومی راه و بیراهه قیمت گذاری خودرو اعلام موافقت وزارت صمت با واردات خودرو «ارتش» قطعات ارزبر و با تکنولوژی بالا را برای «سایپا» نمونهسازی میکند قیمت خودرو آزاد نمی شود تولید ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو در ۱۴۰۱ شدنی است؟

علت افزایش قیمت دلار

پیش بینی عجیب قیمت دلار در بازار امروز ؟ علت افزایش قیمت دلار خرید سنگین دلار توسط اقازاده ها؟

هر قطعه سکه امامی در بازار روزهای پایان هفته با ۱۶۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به نرخ روز چهارشنبه در رقم ۱۲ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان معامله شد. در همین راستا روز گذشته ۴۰ الی ۵۰ درصد ظرفیت ماهانه ورق گرم در بورس کالا عرضه شد، به همین دلیل تولیدکنندگانی که مواد اولیه خود را از طریق بورس کالا خرید میکنند موظف هستند تا بالای ۹۰ درصد ورق گرم که تهیه میکنند، در بورس کالا ورق سرد ارائه کنند. بر اساس شیوه نامه جدید وزارت صمت(در تاریخ نگارش این مقاله) مبنای قیمت گذاری آهن آلات در بورس کالا برای شمش فولادی به صورت ۸۰ درصد نرخ صادراتی شمش CIS ضربدر میانگین نرخ دلار نمایی محاسبه میشود. با افزایش قیمت دلار و قیمت آهن آلات بازار داخلی دچار رکود شده و تقاضا برای آهن آلات کم میشود. با کاهش تقاضا انتظار میرود قیمت ها کاهش پیدا کند ولی در عمل همچین اتفاقی نمیافتد دلیل آن را میشود صادرات بیان کرد. اگر واسطهای وارد نکنید کارخانهها یا تولیدش بهشدت کاهش می­یابد یا تعطیل میشود؛ وقتی که نرخ ارز بالا میرود، تولیدکننده یا مجبور میشود کارخانهاش را ببندد یا به هر قیمتی وارد کند؛ چارهی دیگری ندارد؛ ریالش را هم بخواهد، باید برود ریالش را از بانک وام بگیرد.

با توجه به اینکه مواد اولیه زنجیره تولید آهن آلات در داخل کشور موجود میباشد اما با افزایش نرخ ارز شاهد افزایش قیمت آهن آلات در بازار های داخلی هستیم. بازار آهن آلات ایران در داخل کشور به دلیل مشکلات اقتصادی سال های اخیر دچار مشکلات زیادی شده است. تغییر قیمت جهانی به عوامل مختلف سیاسی اقتصادی وابسته است، از جمله مهمترین عوامل تاثیر گذار در نوسانات قیمت جهانی، کشور چین است که بزرگترین تولید کننده فولاد می باشد، در این کشور میزان عرضه و تقاضا تاثیرات بسیار زیاد در نوسانات قیمت جهانی دارند. زمانی که در یک کشور ارزش پول ملی نسبت به ارزهای جهانی کاهش میابد، اکثر افراد سعی می کنند برای حفظ قدرت مالی خود در صنف های مختلفی سرمایه گذاری کنند، به همین جهت ممکن است به یک باره تقاضا در یک بازار خاص بالا رفته و باعث افزایش و نوسانات قیمتی آن بازار شود. هر چقدر این عرضه و تقاضا به صورت واقعی انجام شود کمک بسیار زیادی به رسیدن محصولات فولادی به قیمت واقعی میکند. با افزایش قیمت دلار، تولید کننده که می تواند محصولات خود را با قیمت بالاتر به فروش برساند و درآمد دلاری داشته باشد، رغبتی برای عرضه محصولات خود به بازار داخلی را ندارد و بعضی موارد به علت صادرات محصولات فولادی، تولید کنندگان پایین دستی زنجیره فولاد(نورد کاران) با کمبود مواد اولیه مواجه میشوند.

بازار ارز

نرخ و قیمت لحظه ای دلار امروز بازار ارز  آزاد

دلایل مختلفی برای کاهش یا افزایش قیمت وجود دارد که به صورت روزانه و لحظه ای باید بررسی شود ولی مهم ترین آن ها خبرهای سیاسی در و اقتصادی در ایران و جهان است که قیمت این ارز را در ایران دستخوش تغییر و تحول می کند. این تحولات خود دستخوش اتفاقات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی داخلی هر کشور و حتی بینالمللی هستند و به همین علت نوسان نرخ ارز در هر کشور را نمیتوان تنها منبعث از وقایع داخلی یک کشور دانست. میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمانهای بینالمللی وین با اشاره به آغاز نشست روز دوشنبه شورای حکام آژانس بینالمللی انرژی اتمی، پیش بینی کرد که آژانس مذاکرات دشواری در پیش داشته باشد. در حال حاضر حدود ۴,۹۹۱ ارز دیجیتال در ۴۰۵ صرافی بینالمللی معامله میشوند که از این مقدار ۷۸۹ تای آن کوین و ۱,۳۸۳ تای آن توکن است. برخی از کشورها نیز از واحدهای پولی مهم دنیا برای دادوستدهای داخلی خود بهر میگیرند. با توجه به مقتضیات اقتصادی جوامع مختلف، دولتهای سیستمهای متفاوتی را برای تنظیم روابط پولی خود تدوین و به مرحله اجرا میرسانند.  

نظاممیخکوب سخت: یکی از سیستمهای ارزی به شمار میروند، سیستمی که عمدتا چارچوب بسیار محدود کنندهای برای سیاستگذار پولی به همراه دارد. سیستمهای ارزی شناور به سیستمی اطلاق میشود، که در آن نرخ ارز آزادانه توسط بازار تعیین میشود و دخالت در بازار پول و ارز (در صورت وجود) برای رسیدن به نرخ ارز خاصی صورت نمیپذیرد. در سیستم شناور مدیریت شده در برخی موارد دولت برای تنظیم بازار دخالتهای محدودی خواهد داشت، اما در شناور مطلق همهچیز دربازار مشخص میشود. درواقع برای مدت چند سال به بهانه کنترل تورم اجازه افزایش نرخ ارز متناسب با میزان تورم داخلی نسبت به تورم خارجی داده نشد و این مسئله در کنار مشکلات نظام بانکی که به جای اصلاحات ساختاری برای جذب سپردههای مردم نرخ سود بالا را وعده میدادند، موجب شد تا مردم احساس کنند که ثروتشان زیاد شده و مصرفشان را بالا بردند و مثلاً سفرهای خارجی خود را افزایش دادند. تیم جوان ارزدیجیتال مسئولیت خود را آشنایی مردم با فناوریهایی نظیر رمز ارز، بیت کوین و بلاک چین میداند. سایت ارزدیجیتال تلاش میکند تا با آموزش اینکه بیت کوین چیست و همچنین مفاهیم ابتدایی این حوزه به همراه روشهای تجزیهوتحلیل بازار ارزهای دیجیتال مانند تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال، گامهای ابتدایی آگاهیبخشی را همگام با پیشرفت این پدیده بردارد.

پالایش یکم

در اردیبهشت ماه سال جاری بود که دولت پذیره نویسی اولین صندوق ETF خود که شامل سهام باقیمانده دولت یا شرکتهای دولتی در شرکتهای پالایش یکم، بیمه اتکایی امین، بانک صادرات، بانک ملت و بانک تجارت بود را با ۲۰ درصد تخفیف آغاز کرد. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از پالایش یکم با کاهش 0.25 درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته 10 هزار و 10 تومان معامله شد. تمام نمادهای مجاز معاملاتی صندوق پالایش یکم امروز در پایان معاملات ۴ اسفند ماه ۹۹ با کاهش قیمت مواجه شدند و تا امروز با ۱۶ درصد ضرر برای صاحبان اولیه این واحدها همراه بوده است. وی با بیان اینکه شرکت پیمانکاری “اویکو” به عنوان تامین کننده نیروهای تعمیرات اساسی پالایشگاه تهران با قرارداد حدوداً ۳۰ روزه است، افزود: این شرکت با توجه به کاهش دستورکارهای تعمیرات اساسی و کاهش کار ارجاعی، با ۳۵ نفر از نیروهای روزمزد خود که بخش کوچکی از نیروهای محترم روزمزد شاغل در آورهال طرف قرارداد اویکو هستند، طی ۲ روز (روزهای دوازدهم و سیزدهم تعمیرات اساسی) مطابق توافق و کاهش کار، تسویه حساب کرده است. مدیر عملیات شرکت پالایش نفت تهران گفت: تعمیرات اساسی واحد تقطیر جنوبی و گاز مایع پالایشگاه نفت تهران بدون هیچ حادثهای با موفقیت پایان یافت.

خبری زاد گفت: اگر حمایتهای دولت از شرکتهای پالایشی ادامه یابد، خرید دارا دوم برای افرادی که پولهای خرد دارند، توصیه میشود. به گزارش «بورس تابناک»؛ آخرین مهلت پذیره نویسی ۳۱ اردیبهشت ماه اعلام و در نهایت واحدها اولین صندوق ETF دولت با نماد دارایکم در تیرماه سال جاری قابل معامله شد. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از پالایش یکم با افزایش ۵.۶۶ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۷ هزار و ۷۰۵ تومان معامله شد. اگر دوباره زمان پذیره نویسی تمدید نشود، امروز آخرین مهلت خرید واحدهای پالایش یکم است و با توجه به بسته بودن نمادهای پالایشی حاضر در دومین صندوق ETF دولت در هفته جاری و همچنین مبهم بودن آینده بازار سرمایه، حالا پرسش بسیاری از مردم این است که واحدهای پالایشی یکم را خریداری کنیم یا خیر؟ در نهایت این نماد بازار را در آخرین روز هفته در محدوده ۹۸۰تومان ترک کرد. صندوق پالایشی یکم آخرین روز معاملاتی هفته را سبز به پایان رساند و با ۲.۱۲ درصد افزایش قیمت نسبت به دیروز به ۸۴۵۹۰ ریال رسید. صندوق پالایش یکم امروز دوشنبه ۱۸ اسفند ماه ۹۹، سومین روز معاملاتی هفته را با رنگ سبز به پایان رساند و با احتساب ۵.۰۲ درصد رشد نسبت به دیروز به ۸۸ هزار و ۱۲۰ ریال رسید.
 

  • هادی ارجمند
  • ۰
  • ۰

مجامع بورسی

به تازگی روش های آنلاین و غیر حضوری برای دریافت کد بورسی به وجود آمده است و دریافت کد بورسی بدون مراجعه حضوری امکان پذیر شده است. ولی درهرصورت، مجامع بورسی کارگزار واسطه بین شما و بازار سرمایه است و داشتن یک کد منحصر به فرد، برای حضور شما در جامعه سهامداری الزامی است. شما با داشتن این کد میتوانید حساب معاملاتی افتتاح کرده و بهآسانی به معامله بپردازید. ۲احراز هویت سجام: بعد از اتمام مراحل ثبت نام اولیه سامانه، یک کد ۱۰ رقمی به شماره تلفن همراه والدین ارسال می شود. این کد به عنوان یک شناسه برای هویت شما در بازار سرمایه گذاری است که شما با استفاده از آن می توانید در بازار بورس کشور ایران سرمایه گذاری خود را انجام دهید؛ اما اگر این سوال برای شما پیش آمده که برای گرفتن کد بورسی باید چه اقدامی انجام دهیم در ادامه با ما همراه باشید. در بخش قبل در پاسخ به این سوال که چگونه کد بورسی بگیریم، صحبت کردیم و روشهای آن را مورد بررسی قرار دادیم، اما چه مدارکی برای صدور کد بورسی نیاز است؟ اگر شما قصد دارید برای آینده نگری فرزند خود را در بازار سرمایه ثبت نام کنید، می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.

۳ثبت نام در کارگزاری: بعد از اتمام مراحل ثبت نام سامانه، شما باید به سایت یکی از کارگزاری ها مراجعه کنید و در آن جا اطلاعات هویتی فرزند خود را ثبت کنید. بعد از دریافت کد ۱۰ رقمی سجام، والدین کودک می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر که مربوط به فرزند و اولیاء او می باشد به یکی از مراکز احراز هویت مراجعه کنند. می بایست پس از وارد شدن به صفحه اصلی اطلاعات خواسته شده را که در صفحه زیر آورده شده است را وارد نموده و دکمه آبی رنگ جستجو را انتخاب نمایند. شناسهای که شما با استفاده از آن میتوانید وارد حساب خود شوید و آن را کنترل کنید. در بازار بورس نیز شما به یک کد شناسایی نیاز دارید تا با استفاده از آن وارد حساب خود شده و فعالیتهای بورسیتان را تحت نظارت و کنترل خود داشته باشید. در دنیای امروزی شما برای ایجاد حساب در سازمانهای مختلف و یا حتی در فضای مجازی نیاز به یک شناسه یا کد دارید. دوره بورسی شو به عنوان پایه ای ترین دوره کارگزاری آگاه، مختص افرادی است که به تازگی با بازار سرمایه آشنا شده اند و برای نخستین بار قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارند.

 

تحلیل بازار بورس

روش تحلیل حجم معاملات در بازار سهام

اگر به فکر این هستید که از تورم جلو بزنید. البته تحلیل بازار بورس بازهم به این معنی نیست که همین تعداد سهام را بدون فکر و بررسی خریداری کنید. همچنین وب سایتهای متنوعی برای تحلیل بازار وجود دارد که در تصمیمگیریها به یاری سرمایهگذاران میآیند. میتواند برای شما ثروت عظیمی ایجاد کند (البته که احتمال زیان سنگین نیز وجود دارد). با این وجود مبحث روان شناسی بازار و تابلو خواتی نیز به شدت می تواند به ما در کنار این تحلیل ها کمک کننده باشد. بر خلاف نظر بسیاری از مردم و تازه واردان که بدنبال بازده بالا از بورس می باشند ، این بازار بر اساس شانس و اقبال بنا نشده است. سرمایهگذاری غیرمستقیم در بورس: به این معنا که سرمایه خود را از طریق صندوقهای سرمایهگذاری یا شرکتهای مدیریت دارایی (سبدگردانی)، در بورس بگذارید. اغلب اوقات، انتشار یک خبر یا معاملاتی که از روی خوشبینی یا نگرانی مفرط انجام میشود بر حجم معاملات تاثیرگذار است. اگر روند به سمت بالا حرکت کند اما حجم به طور پیوسته کاهش یابد، نشان میدهد که افراد کمتری قصد خرید دارند. مثلا اگر شرکتی بخش جدیدی به کسب و کار خود اضافه کند و این بخش شروع به درآمدزایی و سودآوری کند، قیمت سهام آن شرکت افزایش مییابد.

کدال نگر

اینکار از طریق یادگیری روانشناسی بازار، کدال نگر تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال میسر است و همزمان با یادگیری نیاز به کسب تجربه و تمرین دارد. در پتانسیل بازارهای مالی برای ایجاد ثروت و جلو افتادن از تورم، شکی نیست، اما کسب ثروت از طریق سرمایهگذاری در سهام واقعا کار هرکسی نیست و نیاز به کسب مهارت و تجربه بالا و مهمتر از همه صبر دارد. نظارت بر حجم معاملاتی سهام، با اینکه لازم نیست، میتواند به تحلیل حرکات قیمت سهام کمک کند. این شرایط هنگامی اتفاق میافتد که مقدار زیادی سهام خرید و فروش شده و هیچ کس باقی نمانده تا قیمت را در مسیر روند به پیش ببرد. برای معامله در بازار بورس شما نیاز به یک کارگزار رسمی و کد معاملاتی (که با نام کد بورسی - کد سهامداری نیز شناخته میشود) دارید. حفظ سرمایه مهمترین اصل است چون اگر سرمایه خودتان را از دست بدهید، دیگر چیزی ندارید که با آن معامله کنید و سود ببرید.

پالایش

از قیمت روز ۲۹ مرداد با اعمال ۲۰ درصد تخفیف که ملاک تعیین قیمت دارا دوم است، اگر ریزش بازار پالایش ادامه مییافت، این تخفیف بلااثر میشد؛ اما زمان پذیره نویسی با زمان رشد شاخص یکی شده و مانند دارا یکم که عرضه آن با دوران رشد بازار همزمان شده بود، میتواند در سودده شدن دارا دوم مؤثر باشد. سعید ابراهیمی، کارشناس بازار سرمایه نیز طی مصاحبه ای گفت: هر چهار نماد پالایشی دارا دوم (پالایش یکم) در ماههای اخیر تقریبا جزو نمادهای با بازده بالا در بورس تهران بودهاند؛ اما اصلاح سنگین ارزش سهام شرکتهای بورسی و ریزش شاخص بورس تهران باعث ایجاد تردید در افراد علاقهمند به پذیرهنویسی این صندوق شده است. علی حیدری کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش به خبرنگار بورس تابناک گفت: با توجه به اینکه دولت در زمان آغاز پذیره نویسی پالایشی یکم اعلام کرد که ۲۰ درصد تخفیف را برای این صندوق در نظر خواهد گرفت؛ بنابراین، در همین ابتدا کسانی که واحدهای این صندوق را خریداری کنند، با یک سود مواجه خواهند بود؛ اما این سود خوب است و عالی نیست! آغاز پذیره نویسی دومین صندوق ETF دولت که شامل سهام باقیمانده دولت یا شرکتهای دولتی در شرکت پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران بود، سرانجام پس از کش و قوسهای فراوان، در پنجم شهریورماه ۱۳۹۹ آغاز و اعلام شد، این پذیره نویسی تا نوزدهم شهریورماه ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.

  • هادی ارجمند
  • ۰
  • ۰

شرکت مشاوره سرمایه گذاری

جالب است بدانید که این شرکت تحت عنوان سبدگردان (تشکیل سبد سهام) شرکت دانش بنیان برکت و شرکت مشاوره سرمایه گذاری بورس 24  به ارزش ۱۰ میلیارد ریال و مدیر فراصندوق ستارگان در حال حاضر مشغول به کار است. سبدگردان هدف حافظ، به عنوان نماینده سرمایه گذار و به نام سرمایه گذار اقدام به سرمایه گذاری در بورس می کنند که این عمل در قالب مفهوم سبدگردانی اختصاصی به این معناست که برای هر فردی متناسب با قابلیت ها و امکانات سرمایه گذار، سرمایه گذاری صورت خواهد پذیرفت. شرکت مشاوره سرمایه گذاری ایرانیان تحلیل فارابی از مجوز سبدگردانی از طرف سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی، مدیریت سرمایه آن ها و مواردی از این دست که به صورت اختصاصی صورت می پذیرد، برخوردار می باشد. این مشاوره ممکن است به صورت تحلیلهای هفتگی و سیگنالهای موردی در سایتها منتشر شود یا شکل اختصاصی به خود بگیرد. منابع مورد استفاده برای تحلیل در شرکت مشاور سرمایه گذاری ترنج، سایت ها و منابع آنلاین و چاپی مانند خبرگزاریها، اطلاعات منتشر شده شرکتها، سایتهای مرتبط با سازمان بورس، روزنامه ها و منابع علمی معتبر، سایتهای تحلیل و اطلاع رسانی خارجی و …

 

مشاوره سرمایه گذاری

استفاده از نام مشاور سرمایه گذاری در نام شرکت یا موضوع شرکت نیز مستلزم اخذ مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار خواهد بود. به عنوان مثال سایت همفکران به عنوان اولین سایت دارای مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار از سال ۱۳۸۹ در حال ارائه خدمات مشاوره و تحلیل سهام بورسی و فرابورسی است. شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ با برخورداری از سایت تخصصی - تحلیلی، انواعی از خدمات گوناگون تحلیلی و حرفه ای را به سرمایه گذاران ارائه می دهند. در نظر داشته باشید که قسمتی از این سرویس ها رایگان است و به صورت عمومی در اختیار همه سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت و قسمتی از آن ها نیز تنها به مشترکان ویژه سایت تعلق دارد. در این شرایط، شرکتهایی از سمت سازمان بورس، مجوز فعالیت مشاورهای گرفتهاند. یکی از سرویس های اصلی ایده مفید ارائه مشاوره به مننظور سرمایه گذاری در سازمان بورس و اوراق بهادار است که با کسب اطلاعات از سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی انجام خواهد شد. مشاوره درشرکت های سرمایه گذاری در واقع یکی از وظایف شرکت های تامین سرمایه یا شرکتهای مشاورهای در زمینه سرمایه گذاری دارای مجوز از سمت سازمان بورس یا شرکت های سبدگردانی می باشد.

 

 

افزایش سرمایه

البته بدیهی است که افزایش سرمایه با مطالعات مزبور باید با توجه و بر اساس اطلاعات کشور مقصد و داده های درست و دقیق از محل پروژه صورت گیرد . بطور کلی برای بررسی اینکه آیا شرکتی نیازمند اخذ مجوز است یا خیر باید با یک کارشناس حقوقی ثبتی مشورت نمایید. بیمه عمر پارسیان از جمله بیمههایی است که در کنار سطح توانگری بالایی که در بین شرکتهای بیمه داشته توانسته در بین سالهای ۸۸ تا ۹۵ متوسط سود بالای ۲۳ درصد داشته باشد. میزان سود مشارکتی در بین شرکتهای مختلف در طول مدت بیمه نامه عمر متفاوت است، در این قسمت به بررسی سود دهی شرکتهای مختلف در چند سال اخیر با توجه به وضعیت اعلام شده از سوی این شرکتها خواهیم پرداخت. بیمه عمر توسط شرکتهای مختلف با سود های متفاوت ارائه میشود که گاهی دیده شده که خریداران بیمه عمر در بررسی بیمههای عمر مخصوصا قسمت سود دهی و سرمایهگذاری این بیمه نامهها دچار سردرگمی میشوند. 

افزایش سرمایه در بورس یا ارز دیجیتال 

قبل از این که درباره سود هر کدام از شرکتهای بیمه صحبت کنیم بهتر است که به بررسی انواع سود بیمه عمر و ماهیت سود بیمه عمر بپردازیم. در این گزارش شرکتهای بیمه بر اساس چند فاکتور مهم از جمله میزان سود دهی شرکت بیمه، توانایی جبران خسارات در کوتاهترین زمان ممکن، خدمات و پوششهای بیشتر و بهتر و میزان پاسخگویی کارشناسان شرکت بیمه و … آیا پرداخت سود بیشتر به معنی بیمه عمر بهتر است؟ اگر به دنبال مقایسه بیمه عمر در بین شرکتهای بیمه مختلف هستید، حتما در مقایسه جدول بیمه عمر شرکتهای مختلف به تفاوت در میزان سود پرداختی آنها در سرمایه گذاری بیمه عمر پی بردهاید . 🧠اگه تا الان روان شناسی رو جدی نگرفتی حتما پست رو بخون♥️ 🔴بچه ها لطفا برای مطالعه روان شناسی وقت بزارید چون کتاب درسی خیلی از مطالب رو گنگ و ناقص توضیح داده اما توی کنکور ازشون سوال میاد📒 جدول اسلاید آخر هم اشتباه آورده شده بچه ها و قدیمیه به اشتباه نیوفتید 🟠این درس میتونه نقطه قوت شما باشه،اگه جدیش بگیری😍 📕به امید درصد بالای ۹۰🌱 📒حالا شما بگو تا الان چه درسایی از روانشناسی رو خوندین؟

  • هادی ارجمند
  • ۰
  • ۰

سایت بورس

همچنین این سایت انواع ابزارها و روشهای رایگان را برای تجزیه و تحلیل نمودارهای سهام حاضر در بازار بورس در اختیار کاربران قرار میدهد. به کمک این قسمت شما می توانید رفتارهای بازار را تحلیل کرده و بدون استرس معاملات خود را پیش ببرید. وبلاگنویسان مالی بیشتر از همین سایت بورس تحلیل تکنیکال بورس استفاده میکنند. تریدینگ ویو بیشتر درگیر سهامهایی با ارزش بالاست. این سایت با کمک تریدینگ ویو مسیر فعالیت خود را پیش میبرد. تریدینگ ویو برای کاربرانی مناسب است که قصد دارند پیشرفتهترین ویژگیهای بازار یک سهام را بشناسند. را بصورت لحظهای رصد کنید. با اینکه برای استفاده از این سایت حتی به حداقل سپرده نیازی نیست، اما باید یک حساب کاربری بسازید و بستر تجاری آن را دانلود کنید. سرمایهگذاری در شرکتهای مشمول فرآیند تعلیق ریسک خاص خودش را دارد! از این رو تحلیل تکنیکال در مشاور سرمایه گذاری ایرانیان تحلیل فارابی جایگاه ویژه ای دارد و در طول هفته به طور متوسط 5 تحلیل تکنیکال جامع و اجمالی در مورد نمادهای مورد توجه بازار روی خروجی سایت قرار می گیرد. به طور خلاصه اگر دوره ای پشتیبانی نداشته باشی هیچ ارزشی نداره. نکته حائز اهمیت در مورد نمودارهای گوگل فایننس مربوط به نحوه پیدا کردن این نمودارها است.

اتاق گفتگو

نکته قابل توجه اینکه؛  اتاق گفتگو سایتهای معرفی شده هیچ کدام اولویت و برتری نسبت به هم ندارند. ناگفته نماند در سال 2021 با بررسی تمام سایتهای تحلیل تکنیکال، TD اولین سایت کاربردی تحلیل تکنیکال معرفی شد. مشاور سرمایه گذاری ایرانیان تحلیل فارابی نیز بادرک این موضوع در کنار تمام خدمات ویژه ای که به کاربران خود می دهد روزانه بیش از 60 خبر اقتصادی ، بورسی و گوناگون را پس ازدروازه بانی صورت گرفته و ویرایش محتوایی روی خروجی خود قرار می دهد. گوگل فایننس سادهترین راهحل برای خواندن نمودارها را در اختیار سرمایهگذاران قرار میدهد. سادهترین نمودارها را میتوانید در گوگل بیابید. در واقع این نمودارها تنها در گوگل یافت میشوند. اما در سال 2019 این سایت توانست تجربه نمایش نمودار خود را ارتقا دهد. قابلیتهای فراوان این سایت را نمیتوان دست کم گرفت. از این رو این مطلب پرطرفدار و پربیننده مشاور سرمایه گذاری ایرانیان تحلیل فارابی هر روز بین ساعت 19 تا 22"چشم انداز" روزانه را در مطالب ویژه سایت قابل مشاهده است. جامعه بورس ایران از این سایت برای تجزیه و تحلیل فنی قالبهای بورسی استفاده میکند. بصورت خلاصه درصدی از تعداد کل سهام شرکت که آماده خرید و فروش توسط معاملهگران است!

 

سیگنال بورس

کانال سیگنال بورس رایگان و  ارز دیجیتال - سیگنال بایننس،فیوچرز،کوینکس

به عبارت دیگر بسیاری از افراد برای جلب توجه و کسب شهرت در بازار اقدام به سیگنال دهی میکنند. به عبارت دیگر در این سایت کاربران در انبوهی از انواع نمودارها و محاسبات به ازای هر سهم سردرگم نمی شوند،در این سایت مستقیما سهم معرفی می شود،به همین سادگی. سیگنال ها در واقع تحلیل ها و پیشنهادات خرید و فروشی هستند که برخی کاربران برای اینکه درگیر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال نشوند، ارائه می شود. اگرچه کانال هایی وجود دارند که تجزیه و تحلیل را به صورت رایگان انجام می دهند. همونطور که گفتیم، شما می تونین با استفاده از سیگنال ارزهای دیجیتال بهترین نقاط خرید و فروش ارزهای دیجیتال رو پیدا کنین و با معامله در این نقاط سودهای زیادی به دست بیارین. نسبت دارایی به حقوق، برابر خواهد بود با 1.72، همانطور که میبینید این عدد از 4 کوچکتر است. نسبت قدرت خریدار به فروشنده در بورس یکی از مباحث مهم در تابلو خوانی بازار سهام است.

یک نسبت مالی مهم که حتما باید بررسی شود، نسبت گردش انبار است. بهتره بدونین مارکت کپ یا ارزش بازار ارز دیجیتال سیگنال شده یکی از مهم ترین فاکتورهایی هست که باید مورد بررسی قرار بدین. اگر شما هم درحال فعالیت در بازار بورس باشید یقینا با کانال ها و گروه های متعددی روبه رو شده اید که در حال معرفی سهم های مختلف و تحلیل آن هستند و گاهی سهم هایی را جهت خرید معرفی می کنند و از شما می خواهند تا فرصت را از دست ندهید و بلافاصله در آن سهم سرمایه گذاری کنید و گاهی هم سیگنال خارج شدن از سهم را می دهند و از شما می خواهند تا سهم را بفروشید و در سهم دیگه ای سرمایه گذاری کنید . درمورد معجزه ای به نام سود مرکب چی میدونی؟ قطعا سیگنال های خرید و فروش می توانند مفید و سودده باشند ولی قبل از استفاده از آنها باید برنامه ای برای یادگیری و پیدا کردن استراتژی تریدینگ داشته باشیم. سهام های پیشنهادی با توجه به وضعیت بازار ، قبل از ساعت بازار درسایت معرفی می شود،شما فقط کافیست سهم یا سهامی را جهت معامله انتخاب کنید،فقط همین. در این مقاله به معرفی کامل اندیکاتور باند بولینگر یا بولینگر بندز (Bollinger Bands) خواهیم پرداخت.
 

سیگنال خرید سهام

سلام زمانی که بخوایم سیگنال خرید سهام خرید کنیم باید کمترین قیمتی که داخل کادر آبی زده رو وارد کنیم و زمانی که بخوایم بفروشیم باید بیشترین قیمتی که ارائه دادند وارد کنیم و برای خریدو فروش به قیمت پایانی هم توجه کنیم یعنی اونو وارد کنیم. سلام من سهام صندوقهای واسطه گری یکم ثبت نام کردم و در سجام هم ثبت نام کردم و احراز هویت هم شدم بعد از یک هفته کد معاملاتی برام ارسال شد این کد همان کد بورسی هست که میشه باهاش سهام خرید و فروش کرد؟ حجم مشکوک همان طور که از نام آن پیدا است زمانی رخ میدهد که حجم معاملات در یک نماد به صورت غیر عادی افزایش یابد. دوست عزیز، بخاطر کارمزد معاملات یکم مبلغ رو بیشتر بزنید. سلام دوست عزیز، بعد از دریافت کد بورسی به کارگزاری مراجعه کنید تا نام کاربری و رمز عبورتون رو دریافت کنید و وارد سامانه معاملات کارگزاری بشید.

سلام دوست عزیز، شما می تونید در قسمت “ویرایش اطلاعات قبلی ” در سایت سجام، اطلاعات بانکی که در ثبت نام سجام وارد کردین رو مشاهده کنید. سلام دوست عزیز ممنون از لطف و همراهی شما با گروه سیگنال، برای اشنایی بیشتر با سهم ها به گزارش های تحلیلی سایت سیگنال مراجعه بفرمایید. سلام دوست عزیز ممنون از همراهی شما با گروه سیگنال، با ی مرورگر دیگه امتحان کنید اگه بازم مشکلی بود از پشتیبانی سجام پیگیری بفرمایید. سلام توضیحات عالی بود فقط یه سوال داشتم اگه من کل بودجه ام به اندازه حداقل مبلغ قابل قبول (۵۰۰ تومن ) باشه نمیتونم سهام چندتا شرکت بخرم؟ در فرابورس نیز شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، شرکت صنعت روی زنگان (زنگان) و شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای) بیشترین افزایش قیمت را داشتند. پس از وآذر، نمادهای فسازان، قثابت، قچار و لپارس بیشترین صف فروش را داشتند. پس در محاسبه اون، موضوع فقط کارمزد کارگزاری هنگام خرید نباید باشه، درسته؟ پس از دریافت کد بورسی برای استفاده از سامانه معاملاتی کارگزاری نیاز به دریافت نام کاربری و رمز عبور دارید که برای این منظور بایستی با کارگزاری تماس بگیرید. 

  • هادی ارجمند
  • ۰
  • ۰

بورسی

کد بورسی شامل سه حرف و پنج عدد در کنار آن است. با این کار اشخاص به عنوان سهامدار در سازمان بورس اوراق بهادار تهران معرفی میشوند. برای شروع معاملات بورس ابتدا باید خودتان را به عنوان سهامدار در بازار سهام معرفی کنید. لازم است قبل از مراجعه به کارگزاری بدانید کد بورسی چیست. حتی اگر از یک کارگزاری ناراضی شدید، میتوانید سهامی که از طریق آن کارگزاری خریداری کردید را به یک کارگزار دیگر منتقل کنید. روش دوم: بدون مراجعه به کارگزاری میتوانید برای دریافت کد بورسی، اینترنتی ثبت نام کنید. روش اول: میتوانید به یکی از کارگزاریها مراجعه نمایید و با ارائه مدارک لازم، درخواست خود را برای دریافت کد سهامداری اعلام نمایید. در حال حاضر اکثر سرمایه گذاران در بازار بورس از این روش برای خرید و فروش استفاده می کنند. حال که با کد بورسی و ساختار آن آشنا شدیم نوبت آن است که با هم روش ثبت نام در بورس را که برای فعال کردن کد بورسی انجام دهیم.

اخبار بورس

مهشید داداش زاده|شگویا با حفظ سطح حمایتی فیبوناچی ۹۷۱-۸۱۹ تا مقاومتهای مینوری رشد کرده است و قیمت در حال استراحت زمانی است. آرمان شبان|با بررسی چارت هفتگی شرکت صنایع غذایی ویتانا (غویتا) میبینیم که قیمت به یک سطح مهم حمایتی بلند مدت خود رسیده است و برای شروع یک روند صعودی حفظ این حمایت بسیار حائز اهمیت میباشد، در صورت حمایت شدن قیمت در این محدوده و تثبیت آن اولین مقاومت مهم قیمت محدودی ۳۸۰ تومان خواهد بود که در صورت شکست و تثبیت بالای آن تارگت مهم بعدی و میان مدت آن محدودهی ۷۶۵ تومان میباشد! دریافت کد بورسی (سهامداری) به عنوان اولین اقدام عملی برای فعالیت بورسی محسوب میشود. کد بورسی شناسه ای است که به افراد حقوقی و حقیقی توسط سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان کد سهامدار اعطا می گردد. کد بورسی که به کد سهامداری نیز معروف است، شناسه سهامداران در بازار سرمایه است. اما برای دریافت کد سهامداری (کد بورسی) باید به یک شرکت کارگزاری مراجعه نمائید. مراحل صدور و دریافت کد را در این درس بخوانید. در ادامه این مطلب توضیحات کاملی در رابطه با کد بورسی، ساختار این کد، سایت دریافت آن و اینکه اگر هریک از کاربران این بازار بزرگ مالی کد بورسی خود را فراموش کردند به چه صورت آن را مجدد دریافت کنند پرداخته شده است.

نبض قیمتها در تولید مسکن

نبض بازار ؟ در خانه دکتر صالح آبادی با شاره به تداوم تامین ارز مورد نیاز در سامانه نیما تصریح کرد: هم بانک مرکزی و هم صادرکنندگان غیرنفتی با قدرت در سامانه نیما ارز موردنیاز کشور را عرضه می کنند و هم تامین ارز کالاهای اساسی انجام می شود. صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه وضعیت بازار ارز کشور مطلوب، روان و متعادل است گفت: تامین ارز انجام شده در سال ۱۳۹۹ مجموعا ۳۶.۵ میلیارد دلار بوده است اما این رقم در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۵۷ میلیارد دلار افزایش یافت. همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی برنامه نبض بازار پرداختیم. همچنین عمق بخشی به بازار متشکل و سامانه نیما جزو برنامه های مهم بانک مرکزی در این حوزه است. همچنین شما میتوانید از اپلیکیشن های مشابه که در سایت نیز موجود است همانند قیمت ها و بازار ۳۶۰ نیز دیدن کنید هم اکنون میتوانید آخرین نسخه موجود از این اپلیکیشن کاربردی را از وب سایت اینستاگرام ها دانلود و در تلفن همراه خود نصب کنید . همچنین شخص متقاضی میتواند تاریخ تحویل ارز را نیز در سامانه مشخص کند.  

شامخ کل بیانگر میزان فعالیتهای ساختمانی نبض بازار بورس انجام شده توسط شرکتهای معتبر فعال در بازار ساختوساز است که هر ماه در نظرسنجی شامخ شرکت میکنند و به این ترتیب میزان فعالیت این شرکتها در مقایسه با ماه مشابه پارسال کاهش خفیفی داشته است.یکی دیگر از پارامترهای مهم گزارش شامخ ساختمان مربوط به قیمت خرید مصالح است. بنابراین حس سازندهها نسبت به ادامه فعالیت ساختمانی در ماه جاری هم نسبت به ماههای اخیر و هم نسبت به ماه مشابه پارسال نامطلوبتر است. بر اساس گزارش اردیبهشت، شامخ قیمت مصالح در ماه گذشته ۸۵ اعلام شده که نسبت به ماه قبل از آن ۶ واحد و نسبت به اردیبهشت پارسال ۴ واحد افزایش دارد. شامخ انتظارات از میزان فعالیتهای خرداد در گزارش اخیر زیر مرز «رونق - رکود» یعنی ۵۰ قرار دارد که گویای وضعیت نامطلوب از انتظارات سازندهها در مورد میزان کار و فعالیت طی خرداد است. امسال اما شرایط بازار مسکن قدری متفاوت بود و در ماههای میانی سال بهویژه از اواسط تابستان تا اوایل زمستان حجم ماهانه معاملات مسکن به حداقل مورد انتظار در شرایط رکود یعنی حول و حوش 7 تا 8 هزار فقره رسید.

  • هادی ارجمند
  • ۰
  • ۰

بورس چیست - به زبان ساده (+ فیلم آموزش رایگان بورس)

وزارت صمت اعلام کرد: تنظیم قیمت خودرو برعهده وزارت صمت، معدن و تجارت و با هماهنگی ستاد تنظیم بازار  بورس صورت می پذیرد و عرضه خودرو در بورس کالا مغایر این امر است. هرگاه سرمایهگذار متوجه شود که قرار است سهام شرکت رشد داشته باشد، «هدف گرفتن سود ۱۵ الی ۲۰٪ است» شروع به خرید سهام میکند و چند درصد بالاتر، سهام شرکت را به فروش میرساند و از این حرکت سود میکند. فیلتر زیر سهم هایی را نشان می دهد که میانگین ارزش معاملات 3 ماه گذشته زیر 5 میلیارد تومان است. پس از آن با اصلاح بازار تا محدوده 1130 تومان ریزش داشت است. به طور مثال در معامله آپشن ذکر میشود که در فلان تاریخ باید فروشنده آپشن خریدار ظاهر شود و حداقل قیمتی آن مبلغ مشخص شده باشد تا سرمایه گذار بنداند بیشتر از حد مشخصی ضرر نخواهد کرد. شرکت شستا یکی از بزرگ ترین شرکتهای سرمایه گذاری میباشد که داری 9 زیر مجموعه بورسی و غیر بورسی است. ابزارهایی در این خصوص ساخته شده است اما بیش از ۹۰٪ مواقع نمیتوانند زمان مناسب به هدف رسیدن را پیش بینی کنند. سهام شستا در محدوده روانی 3 هزار تومان حمایت مناسبی دارد، اما با نگاه دقیق تر از دید فیبوناچی در این سهام محدوده حمایتی این سهام از 2700 تومان تا 3 هزار تومان است که انتظار داریم سهام شستا زیر این قیمت نرود و از همین محدوده به سمت 4 هزار تومان حرکت داشته باشد.

رتبه بندی کارگزاری ها

رتبه بندی کارگزاری ها : پس از تکمیل و امضای فرمهای مربوطه، کارگزاری اطلاعات شما را به شرکت بورس و شرکت سپرده گذاری ارسال میکند تا برای شما کد بورسی صادر شود. با سلام، آیا برای گرفتن کد بورسی پسرم که 12 سالشه، بعنوان ولی از حساب بانکی خودم برای ثبت نام سجام میتونم استفاده کنم یا باید حساب بانکی مجزا برای فرزندم باز کنم… بر روی سایت کدال اطلاعات مالی شرکتهای بورسی نظیر صورت های مالی، افشای اطلاعات با همیت شرکت. برای آشنایی با سایت کدال پیشنهاد میکنیم مقاله آموزش کدال چیست را مطالعه کنید. تحلیل و بررسی سهام شرکت شستا در تاریخ 1399/09/04. تحلیل سهام شستا از دید تکنیکالی نقطیهی حمایتی در محدوده 3 هزار تومان را نشان میدهد. اولین دوره پایه از مجموعه ویدیوهای آموزشی تحلیل تکنیکال، فیلم آموزش مقدماتی تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی است که مهمترین مباحث مقدماتی و پایه لازم را برای آشنایی با این روش ارائه میدهد. یکی از روشهای مفید برای نوسانگیری استفاده از این ابزار است. یکی از بهترین روشهای نوسان گیری حرفهای استفاده از اندیکاتور است. به طور کلی روشهای مختلفی برای کسب سود در بازارهای مالی وجود دارد معمولا افرادی که صبور نیستند و به دنبال سودهای سریع در بازار سرمایه هستند، از روش نوسان گیری در بازار سرمایه استفاده میکنند.

در تالار اصلی شرکتهایی وجود دارند که خود را با قوانین سازمان بورس وفق دادهاند. از فیلم های آموزشی گرفته تا کلاس های آنلاین تا تالار گفتگو که میتونیم تمرینامون پست کنیم که استاد یار و بقیه دوستان نظر تصحیح کنن. در صورتی که سهام شستا حمایت 2700 تومانی خود را از دست بدهد ، انتظار داریم تا قیمت 2300 تومان ریزش داشته باشد، هرچند احتمال این ریزش پایین است اما محدوده 2300 از لحاظ فیبوناچی میتواند نقطهی حمایت واقع شود. تحلیل و پیش بینی سریهای زمانی یکی از دغدغههای تحلیلگران است. تا زمانی که سهام شستا در محدوده 2700 تومان باشد ترسی ندارد. قصد داریم در این قسمت از مقاله تحلیل تکنیکال برترین سهامها را از لحاظ تکنیکالی بررسی کنیم تا متوجه شویم هر آنچه در این مقاله و دورههای آموزشی میآموزید بسیار کاربردی هستند. اموزش تحلیل هر سهم را در کجا باید دید؟ نرمافزار متاتریدر یکی از رایجترین پلتفرمهای معاملاتی در بین کارگزاران بازارهای مالی است که با کمک آن میتوان تحلیلهای تکنیکال را نیز انجام داد. اما نکتهی مهم این است که آیا تمام افراد میتوانند در بورس نوسانگیری کنند؟ باشند. این افراد میتوانند از نوسانات بازار سرمایه سود کسب کنند.

سیگنال خرید

سهام در این محدوده قیمتی برای سرمایه گذاری میان مدت جذاب است. سیگنال خرید جواب این سوال خیر است. اگر بخواهیم شماره حساب اولیه در سجام رو بعدها تغیر بدیم امکانش هست یا خیر؟ من یک قسمت رو متوجه نشدم. استراتژی معاملاتی بر اساس تحلیل تکنیکال چیده میشود، به طور مثال شخص میگوید هرگاه حمایت سهام من از بین برود حد ضرر من فعال شده و سهام را خالی میکنم. 1- آیا من میتونم هم کد معاملاتی آنلاین داشته باشم و هم کد معاملاتی آفلاین؟ آیا امکان اتصال با موبایل به سرور مجازی بورس وجود دارد ؟ آیا همیشه برای سهام ما در بورس خریدار وجود دارد؟ ابتدا تحلیلگر سعی میکند نقطهی برگشت سهام را پیدا کرده و هرگاه سهام شرکت به منطقهای رسید که انتظار برگشت قیمت را داشته باشد«از لحاظ تکنیکالی» سرمایه گذار شروع به خرید میکند و سهام سهام شرکت را به هدف ۱۵٪ الی ۲۰٪ که با تکنیکال مشخص شده است نگهداری میکند. شخصی که تحلیلگر تکنیکال است هرگاه متوجه شود سهام در کف کانال صعودی یا در حمایت قرار دارد آن سهم را زیر نظر گرفته و سعی میکند در نقطهی خوبی وارد سهام شود.

  • هادی ارجمند
  • ۰
  • ۰

اخبار بورس

جدیدترینهای «کاهش شاخص»:

در غیر اینصورت انجام معاملات در نماد مذکور به صورت حراج پیوسته در دامنه مجاز قیمتی امکان پذیر است. علی رغم پیگیریهای انجام شده از ناشر ابهامات موجود در اطلاعات ناشر برطرف نشده است، لذا تعلیق نماد معاملاتی شرکت دشت مرغاب (غدشت) حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۷/۱۶ تداوم مییابد. برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید اقتصاد آنلاین - هانا پاکمند؛ در ساعت ۹ و ۴۰دقیقه جمع صفهای خرید حدود ۱۸۵میلیارد تومان و ارزش کل صفهای فروش ۴۴۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۲۶۰میلیارد تومان میرسد. روابط عمومی کارگزاری آگاه بابیان اینکه هیچگونه اختلالی ثبت نشده است، اعلام کرد: در صورت مشاهده هرگونه اختلال کاربران کدملی خود را اعلام کنند تا به صورت موردی، موضوع پیگیری شود. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران که هفته گذشته به خاطر بسته دهبندی بورس رو به رشد بود، امروز و در اولین روز هفته با کاهش 18 هزار و 416 واحد به رقم یک میلیون و 378 هزار و 894 واحد رسید.

اخبار بورس انرژی

اخبار لحظه ای بورس : قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۶ و ۵۹ دقیقه امروز (چهارشنبه، ۱۵ دیماه) با ۲۸ سنت کاهش به ۷۹ دلار و ۷۲ سنت و قیمت شاخص دبلیوتیآی آمریکا با ۲۹ سنت کاهش به ۷۶ دلار و ۷۰ سنت برای هر بشکه رسید. به گزارش ایسنا، روند حرکت شاخص کل بورس امروز نوسانی بود به طوری که در ساعات ابتدای معاملات تا یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد رسید اما در ساعات میانی روندی نزولی به خود گرفت و تا رقم یک میلیون و ۳۷۹ واحد کاهش یافت و کار خود را درحالی به پایان برد که دوباره صعودی شده بود و به رقم یک میلیون و ۳۸۴ واحد رسیده بود. شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افت 18 هزار واحدی به عدد یک میلیون و 378 هزار واحدی رسید. بورس تهران معاملات امروز دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ را با کاهش ۱۸ هزار واحدی شاخص کل به پایان رساند. ناطقان: در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از افت ۱۸هزار و ۴۱۷واحدی (۱.۳درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۳۷۸هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هموزن با کاهش ۱.۲درصدی مواجه شد.آخرین قیمت ۵۷نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آنها افزایش یافته و ۲۶۷نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بودهاند.حقیقیها امروز در حدود ۴۶۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

 

اخبار بورس 24

تحلیل بورس همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با کاهش 4 هزار و 630 واحد به رقم 363 هزار و 469 واحد رسید. خبرگزاری آریا-بورس تهران معاملات امروز شنبه 11 دی 1400 را با کاهش 978 واحدی شاخص کل آغاز کرد.به گزارش خبرگزاری آریا، در ابتدای معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل با کاهش 978 واحدی به عدد یک میلیون و 396 هزارواحد و شاخص هم وزن با کاهش 178 واحدی به عدد 367 هزارواحد رسید. امروز نمادهای فولاد، فارس، شپدیس، نوری، کچاد، وغدیر و خودرو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. به گزارش برنا، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل با کاهش ۱۸ هزار و ۴۱۷ واحدی به عدد یک میلیون و ۳۷۸ هزار واحد و شاخص هم وزن نیز با کاهش ۴ هزارو ۶۳۰ واحدی به عدد ۳۶۳ هزارواحد رسید ضمن اینکه نمادهای فولاد، فارس، شپدیس و نوری بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل داشتند. سازمان انرژی اتمی با صدور بیانیهای از قطع فعالیت دوربینهای فراپادمانی دستگاه اندازهگیری بر خط سطح غنا OLEMو فلومتر آژانس در ایران خبر داد.

اخبار بورس ایران

برای مثال روند صعودی که قبل از توافق بر سر برجام در بسیاری از نمادها به خصوص بانکیها حاکم بود آنچنان قیمت برخی از نمادها را افزایش داد که حتی در صورت برداشته شدن همه تحریمها و ادغام کامل ایران در اقتصاد جهانی باز هم در سودسازی شرکتها چندان دیده نمیشد. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در یک روند رو به ریزش، با کاهش ۱۸ هزار و ۴۱۷ واحدی همراه شد. هر چند روند نزولی بورس در روز شنبه تبدیل به روند نوسانی در روز یکشنبه و صعود آن شد اما این صعود کاملا بی جان بود. آخرین جزئیات یارانه واریزی به حساب سرپرستان خانوار/ یارانه خرداد کی قابل برداشت است؟ این درحالی است که تعداد 16میلیارد و 426میلیون واحد از صندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از 250هزار و 997میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با 8.02 و 18.46 درصد افت همراه شدند. در فرابورس نیز شاخص با کاهش ۱۷۱ واحدی به عدد ۱۸ هزار واحد رسید و نمادهای اریا، بپاس و زاگرس بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص فرابورس داشتند. نمادهای فولاد، خودرو، فملی و فارس بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل داشتند.

منبع : بوررس 24

  • هادی ارجمند
  • ۰
  • ۰

دوره آموزشی بازاریابی محتوا

آموزش تولید محتوا ، اینفوگرافیک شیوه ای است بسیار موثر که در انتقال اطلاعات استفاده میشود. ما اعتقاد داریم محتوایی موثر است که هدفمند باشد، فقط نوشتن محتوا و انتشار آن در سایت کافی نیست. الان فقط کافیه مشتری چندتا کفش پرطرفدار ببینه تا از یکیشون خوشش بیاد. 2- اختصاصی بنویسید. به شکلی که خواننده خیال کنه که این مطلب فقط برای اون نوشته شده. چند تا نکته هم من به این درس پربار اضافه میکنم. اگر یک کسب و کار اینترنتی داشته باشید و بخواهید بر روی وبسایتان تولید محتوا کنید و به مسایل سئو و بهینهسازی (SEO) اهمیت دهید باید با چند موضوع آشنا شوید. مخاطبان شما در دنیای دیجیتال از طریق محتواهای منتشر شده شما با برندتان آشنا می شوند و سپس با شما ارتباط برقرار میکنند. و اساسا شخصی میتواند تولید محتوای اصولی را انجام دهد که دستی هم بر نویسندگی داشته باشد و با انواع روش های نوشتن و مقاله نویسی به اندازه ی کافی آشنا باشد. در ادامه به شما از نحوه ایجاد محتوای متنی بیش تر به شما می گوییم. به عبارتی می توان گفت مهم ترین عامل تاثیرگذار در سئو سایت، محتوای با کیفیت و ارزشمند است. 

دوره های بازاریابی محتوا

نمونه تولید محتوا ، اگر دلایل این ناکامی را از تیم محتوانت بپرسید، کارشناسان ما به شما خواهند گفت که یکی از دلایل مهم این عدم موفقیت در فضای کسب و کارهای اینترنتی، نداشتن محتوایی جذاب، مناسب و حرفهای است که نبود آن موجب کاهش آمار بازدیدکنندگان از وب سایت یا صفحات مجازی کسب و کار و در نهایت کاهش مخاطبین آن خواهد شد. تیم تخصصی و فعال در مجموعه یک محتوا با بررسی تمام شرایط، بهترین قیمت گذاری را برای تولید محتوا در نظر گرفته است. تمام تلاش موتورهای جستجو و مزیت آنها، بالاتر قرار دادن مطالبی با بیشترین نزدیکی با آنچه در ذهن کاربر در هنگام جستجو میگذر، است. تولید محتوای متنی در بین تمام انواع محتوا، اولویت اول بازاریابان بوده و خیلی از آنها تمرکز اصلی خودشان را روی نوشتن یک محتوای جذاب، باکیفیت و کاربرپسند گذاشته اند. « تولید محتوای متنی چیست؟ یکی از ارزانترین روشهای افزایش بازدید سایت، تولید محتوای متنی است.

پکیج رایگان تولید محتوا

گروه تولید محتوا عنوان جذاب و مناسب، یکی از فاکتورها و نکات مهم در تولید محتوا متنی محسوب میشود که حتما باید به آن توجه کنید. ببینین چقدر راحت میشه یک عنوان خوب نوشت؟ وب24 شما را به عنوان یک منبع معتبر و قابل استاد در صنعت خودتان مطرح میکند و رتبه شما را در صنعت خودتان بالا میبرد تا مرجع اصلی کسب و کار خود باشید. اگر کسب و کار شما گل و گیاه است نمیتوانید راجب مجسمه سازی تولید محتوا کنید . وب24 با سابقه بیش از 10 سال فعالیت در سئو، بازاریابی محتوا را به درستی میشناسد و محتواهای تولید شده در این شرکت علاوه بر مخاطب، برای موتورهای جستجو هم جذاب است. متاسفانه برخی تولید محتوا را دست کم میگیرند و تصور میکنند نیروهای داخلی سازمان که وقت کافی در اختیار دارند میتوانند تولید محتوای شرکت را به عهده بگیرند، این درحالیست که تولید محتوای سایت دارای اصول و قواعد تخصصی است و از عهده هرکس بر نمیآید. شرکت ها و سازمان هایی که نیروی تولید محتوای حرفه ای ندارند میتوانند از طریق سفارش تولید محتوا و برون سپاری آن، محتوای با کیفیت مورد نیاز خود را تهیه کنند.

پکیج آموزشی تولید محتوا

شرکت های تخصصی تولید محتوا با شناسایی الگوریتم های گوگل تلاش میکنند خدمات تولید محتوا را به حرفه ای ترین صورت ممکن ارائه کنند و محتوای باکیفیت، جذاب و اثرگذار بنویسند. این محتوا باید یکتا باشد و ضمن ارائه اطلاعات ارزشمند و اعتماد سازی، مشتری را به مقاصد مد نظر در استراتژی های بازاریابی شرکت هدایت کند. اگر این طور باشد و ما درست حدس زده باشیم، شاید به این فکر می کنید که به زمان زیادی نیاز دارید تا به دنبال یک مجموعه و یا سایت تولید محتوا باشید و بتوانید به آن اعتماد کنید یا بهتر بگوییم، “بهترین سایت تولید محتوا“ را بیابید. به همین منظور توجه خواننده به محتوای شما جلب می شود و تصمیم می گیرد ادامه محتوای شما را نیز مطالعه کند. در نتیجه شما برای نشان دادن کالا و خدمات خود در بازاریابی حتما به یک متن نیاز دارید و چگونه نشان دادن آن و نحوه نوشتن آن که بتواند مخاطب را جذب و برای خرید ترغیب کند از اهمیت بالایی برخوردار است . اول: اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و میخواهید روی بازاریابی محتوایی و تولید محتوا برای بیشتر دیده شدن حساب کنید و نمیدانید از کجا شروع کنید و چگونه محتوای بهینه تولید و منتشر کنید شناسایی خدمات و سرویسهای این سایتها میتواند به شما در این امر کمک کند.

  • هادی ارجمند
  • ۰
  • ۰

تولید محتوا مشهد

تولید محتوا مشهد با توجه به قوانین سئو به این معنا است که محتوایی تولید کنید تا برای موتور جستجوی گوگل بهینه شده باشد. متا دیسکریپشن بسیار مهم است که برای کاربر جذاب باشد. برای نوشتن یک تیتر نکات بسیار زیادی حائز اهیمت اند که شرکت های ارائه دهنده خدمات تولید محتوا و بازاریابی محتوایی، طبق تجربیات و دانشی که دارند، جذابترین تیترها را استفاده می کنند. مخاطب با محتوای تولید شده شما ارتباط برقرار میکند و درباره شما، کسبوکارتان و محصولات و خدمات ارائه شده تصمیم میگیرد. وبلاگ نویسی علاوه بر کمک به سئو و بهینه سازی وب سایت شما، کسب و کار شما را به سایر کسب و کارها معرفی می کند. با توجه به مشغله امروز و بیشتر شدن بار فعالیت های افراد در طول روز، این نوع تولید محتوا متنی  میتواند تا حد بسیار زیادی به صرفه جویی در زمان کمک کند. هر محتوا با توجه به نوع و پلتفرم انتشار عمر مخصوص به خود را دارد. در این کتابچه به کفش نایک اشارهای نشده بود چرا که هدف اصلی آن انتشار ایده و تنظیم رفتار مصرف کننده بود. به این دلیل که هر کسب و کاری حرفی برای گفتن دارد و تبادل معلومات به نفع فعالیت های تجاری است. 

حقوق محتوا نویسی

مرحله اول، تعیین هدف است که به تمام مراحل بعدی جهت می دهد که در هر پلتفرم بازاریابی اینترنتی این مرحله شرایط و قواعد متفاوتی دارد. آنالیز رقبا از دو جهت برای تدوین استراتژی تولید محتوا مشهد حیاتی است. اما نکته مهم این است که تولید محتوا در زمان و در کانال مناسب باید انجام شود که باعث پیشرفت کسب و کار شود. اگر تحقیق خود را به درستی انجام داده باشید، باید دریابید که به طور طبیعی از کلمات کلیدی بسیار مرتبط استفاده می کنید و محتوایی که تولید می کنید باید پرواز کند. استفاده از یک تیم متخصص در زمینه تولید محتوا نه تنها منابع معتبری در اختیارتان قرار میدهد بلکه اطلاعات به روز، غیر تکراری و کاربر محوری مهیا می سازد و شما را در این زمینه از شناخت و بررسی انواع منابع بی نیاز می کند. حجم محتوای شما باید با موضوعی که برای تولید محتوا مد نظر دارید و هدف جستجوی کاربر (Search Intent) تطبیق داشته باشد. با توجه به حذف واسطه ها، خدمات و یا کالای نهایی با هزینه کمتری به دست کاربر خواهد رسید، همچنین باعث صرفه جویی در وقت و انرژی کاربر و تولیدکننده می شود.

آینده تولید محتوا

براساس نظرسنجی های صورت گرفته بیش از 60 درصد از کسب و کارهایی که در حوزه تولید محتوا فعالیت می کنند برنامه مستند از استراتژی خود ندارند و بدیهی است که نسبت که کسب و کارهایی که برنامه مدون و دقیق دارند، موفقیت کمتری به دست خواهند آورد. تولید محتوا بر چه اساسی صورت میگیرد؟ در هر صورت ابتدا نیاز کاربران و سبک و سلیقه آنان را شناسایی کنید و در نهایت برای تولید محتوا اقدام کنید. بازاریابی محتوایی و یا تولید محتوا B2B (Business to Business Marketing) به شما فرصت می دهد تا با تجارت های کوچک و بزرگ آشنا شوید و از با استفاده از پتانسیل آنها رشد و فروش خود را گسترش دهید. توصیه می شود حتما در این مرحله از تقویم های برنامه ریزی استفاده کنید و نقشه راه خود را دقیق درون تقویم پیاده کنید. و با برنامه ریزی دقیق تامین هزینه مراحل بعدی را از درآمد حاصل پرداخت کنید. این اهداف متفاوت هستند؛ گاهی به دنبال اهداف کوتاه مدت پروژه ای هستیم که در کوتاه ترین زمان ممکن اهداف را محقق کنیم و گاه به دنبال اهداف بلند مدت استراتژیک هستیم تا به سود حداکثری و ابزار دائمی کسب درآمد برسیم. این آشفتگی درنهایت باعث ناهماهنگی و ناسازگاری بین محتواها خواهد شد، بهگونهای که نارضایتی مخاطب را به دنبال دارد.

فروش تولید محتوا

هشتگ ها میتوانند توسط خود شما یا کاربران ایجاد شوند و شامل هشتگهای اختصاصی برای هر برند و یا هشتگهای اختصاصی برای هر پست باشند و به سرعت ترند شوند و میلیون ها کاربر محتوای شما را ببینند. با توجه گسترش فراوان کاربران اینترنتی سفارش طراحی وب سایت در لیست اولویت های هر کسب و کاری قرار گرفته است. امنیت سایت یکی از عوامل بسیار مهم است. داشتن تخصص در زمینه سئو و بهینه سازی سایت و روش های لینک بیلدینگ می تواند در پیشرفت شما در زمینه محتوا نویسی بسیار موثر باشد. در فضای دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی به روش دیجیتال، تولید محتوای متنی به چند قسمت تقسیم میشود. بنابراین توصیه می شود ابتدا مبلغی را به عنوان سرمایه اولیه در نظر بگیرید و پس از مشاوره با متخصصین دیجیتال مارکتینگ کار خود آغاز کنید. پس سعی کنید در کلمات کلیدی کسب و کار خود حداقل در صفحه اول گوگل حضور داشته باشید.

منبع : پایا مارکتینگ

  • هادی ارجمند