چگونه مدیر شبکههای اجتماعی شویم؟
چگونه مدیر شبکههای اجتماعی شویم؟ سازمانها میتوانند به همان روشی که ایمیلها و دیگر اسناد را ذخیره میکنند، سوابق مکالمات اجتماعیشان را هم در پایگاههای داده امن خود ذخیره کنند. برای این کار بهتر است خود را در جایگاه بازدیدکننده قرار دهید. اگر مخاطبین هدف شما از دانش و مهارت فنی کافی برخوردار باشند، لازم است که اشتراکهای مبتنی بر فید را برای آنها فراهم کنید، اما اگر از این دانش اطلاعی نداشته باشند، حتماً گزینه اشتراک از طریق ایمیل را به آنها پیشنهاد دهید. البته برای برخی پلتفرمها نظیر وردپرس، افزونههایی وجود دارد که بهصورت خودکار لینکها را بررسی کرده، در صورت خرابی به شما گزارش میدهند. لینک دهی یکی از ابزارهای مهم در دانش سئو محسوب میشود و مزایا و معایبی دربردارد اما نکتهای که باید خوب به آن توجه شود، بررسی صحت و خرابی لینکهاست. چه به هنگام خرید کردن مشتریها و چه پیش از انجام فرایند خرید توسط آنها باید برای ارسال ایمیل به آنها اقداماتی را در نظر داشت. پس اگر نمیتوانید بزرگترین وبلاگ نویس در حوزهای مثل قانون یا تکنولوژی باشید، شاید بتوانید بزرگترین وبلاگ این حوزه را در منطقه جغرافیایی خاص مثل اصفهان داشته باشید. صرفنظر از اندازه و حجم حوزه موردعلاقهتان، ازآنجاییکه وبلاگ یک رسانه شخصی محسوب میشود، پس بر ارسال نظرات شخصی و دیدگاه منحصربهفرد خود تمرکز داشته باشید.
اصول فعالیت در شبکه های اجتماعی
یک عکس از خود شما که خودتان آن را ثبت کردهاید اما نه با دوربین و تایمر بلکه با گوشی هوشمندتان و با هدف بارگذاری آن در شبکههای اجتماعی. در بلاگوسفر (وبلاگنویسی)، لینکها نوعی ابزار ارتباطی هستند: «اگر به من لینک دهید، من آن را در عرض چند ساعت مشاهده خواهم کرد و احتمالاً آنچه را که درباره من گفتهاید، خواهم خواند. آنالیز پیج اینستاگرام یکی از پر طرفدارترین ویژگی ابزار نوین هاب است که در آن، بسیاری از فاکتورها مانند نمودار رشد فالوورها، میزان اینگیجمنت، ایمپرشن پستها، ساعت آنلاین بودن فالوورها، هشتگهای پربازدید و… بلاگرول (blogroll) شامل فهرستی از لینکها به سایر سایتهاست که بسیاری از وبلاگ نویسان آنها را به مخاطبان خود پیشنهاد کرده و در نوارهای جانبی سایتشان قرار میدهند. با توجه به تمامی این موارد، باید گفت که فعالیت حرفه ای در شبکه های اجتماعی (مدیریت و بازاریابی شبکه های اجتماعی ) مستلزم رعایت موارد زیر می باشد، که شما می توانید با ثبت نام و شرکت در دوره مدیریت و بازاریابی شبکه های اینستاگرام وب جامه این موارد را یاد بگیرید.
مقاله بازاریابی رسانه های اجتماعی
در ادامه به تشریح چند نوع محتوا خواهیم پرداخت که اغلب برای سایتهایی که بهتازگی شروع کردند، بسیار مفید هستند و روشهای آسانی برای خو گرفتن با رسانه و راهکارهای مفیدی برای بازاریابی شبکه های اجتماعی ارائه میدهند. بازاریابی پرداخت به ازای کلیک با دو گونهٔ مختلف از تبلیغات به کار گرفته میشود:مقاله بازاریابی رسانه های اجتماعی تبلیغات وابسته به جستجو و تبلیغات نمایشی یا تبلیغات همسان . به این مفهوم که شما لینک سایت یا صفحه موردنظرتان را درازای پرداخت مبلغی به یک سایت معتبر یا مرجع، داخل آن سایت قرار میدهید و با این کار بازدید خود را افزایش میدهید یا اگر قصد فروش محصولی را داشته باشید، بدینوسیله میتوانید بازدیدکنندگان را به صفحه موردنظر هدایت کنید. علاوه بر این، محتوای تولید شده توسط کاربر، محتوای جدید خلاقانه ای را در اختیار بازاریابان اینستاگرام قرار می دهد تا آنها را مجددا از طریق پروفایل شما به اشتراک بگذارند. یک راهکار خوب برای استفاده بهتر از بلاگرولها پیوند دادن آنها به سایتهای معروف در جاویژه (niche) سایت شماست با این امید که صاحبان آن سایتها و مخاطبان آنها به وبلاگ شما توجه و به آن مراجعه کنند. نرمافزار وبلاگ نویسی با استفاده از فرمتهای رایج مانند RSS و Atom قابلیتهای بسیار زیادی در پیوند دادن مطالبتان به شما ارائه میدهد.
دوره آموزش شبکه های اجتماعی
با این کار بازدیدکنندگان شما متوجه میشوند بازاریابی و مدیریت شبکه های اجتماعی چند نفر در مورد آن مطلب توییت کردهاند و همچنین به آنها اجازه میدهد تنها با یک کلیک مطلب شما را توئیت مجدد کنند. بهمنظور سازماندهی پستها بر اساس موضوعات مختلف، بهجای اینکه آنها را بر اساس فاکتور زمان دستهبندی کنیم، باید هر پست را با یک یا چند نشانه (تگ) یا دستهبندی برچسبگذاری کنیم. مدیریت انجمن برند اغلب اوقات یک فرآیند دشوار در نظر گرفته می شود. محبوبترین نوع محتوایی که تاکنون در راستای بازاریابی شبکه های اجتماعی شناختهشده، اخبار داغ و اختصاصی است، برای مثال سایت ورزش سه که به بازتاب اخبار ورزشی دست اول میپردازد، در کشور در میان سه سایت برتر از نظر رتبهبندی الکسا قرار دارد. اگر بتوانید نیازها و دغدغههای مخاطبین خود را بهخوبی شناسایی کنید، گام مثبتی در جهت بازاریابی شبکه های اجتماعی انجام دادهاید. نرمافزارهای مشابهی نیز مانند FeedBurner وجود دارند که فیدهای شما را به قالب ایمیل تبدیل میکنند تا به این وسیله مخاطبین (مشترکین) شما بتوانند پستهای شما را بهصورت ایمیل در صندوق ورودی خود دریافت کنند. به غیر از امکان برقراری ارتباط با دوستان و اقوام ، شما همچنین می توانید برای فروش آنلاین به برنامه های مختلف فیس بوک دسترسی داشته باشید.
منبع : پایامارکتینگ
- ۰۱/۰۳/۲۲
Thank you! Exactly where are your contact details though?