الفابلاگ

پایگاهی جهت بالا بردن علوم ودانش

الفابلاگ

پایگاهی جهت بالا بردن علوم ودانش

در بخش جذاب دیگر آلفا بلاگ ما به معرفی؛ برند های تولید کننده لوازم الکتریکی مثل موبایل لپ تاپ و… ، راهنمای خرید (که شما می توانید در این بخش بهترین دستگاه با توجه به نیازتان را برگزینید) و همچنین معرفی محصولات این برند ها (چون پرفروش ترین ها و محبوب ترین های هر برند) می پردازیم. اینها تمامی اطلاعاتی است که شما برای خرید یک دستگاه جدید لازم دارید و کمکتان خواهد کرد که سردرگم و بعد از خرید پشیمان نشوید.
بخش ورزشی آلفابلاگ: یک بخش هم برای جسمتان! در این بخش می توانید بهترین و تخصصی ترین مطالب ورزشی را آموزش ببینید؛ موضوعات این بخش از محبوبترین دغدغه های مردمی انتخاب می شوند و در زمینه ورزش های تخصصی، و موضاعات عمومی ورزشی چون؛ کاهش وزن، نکاتی برای شروع ورزش و… هستند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

مجامع بورسی

به تازگی روش های آنلاین و غیر حضوری برای دریافت کد بورسی به وجود آمده است و دریافت کد بورسی بدون مراجعه حضوری امکان پذیر شده است. ولی درهرصورت، مجامع بورسی کارگزار واسطه بین شما و بازار سرمایه است و داشتن یک کد منحصر به فرد، برای حضور شما در جامعه سهامداری الزامی است. شما با داشتن این کد میتوانید حساب معاملاتی افتتاح کرده و بهآسانی به معامله بپردازید. ۲احراز هویت سجام: بعد از اتمام مراحل ثبت نام اولیه سامانه، یک کد ۱۰ رقمی به شماره تلفن همراه والدین ارسال می شود. این کد به عنوان یک شناسه برای هویت شما در بازار سرمایه گذاری است که شما با استفاده از آن می توانید در بازار بورس کشور ایران سرمایه گذاری خود را انجام دهید؛ اما اگر این سوال برای شما پیش آمده که برای گرفتن کد بورسی باید چه اقدامی انجام دهیم در ادامه با ما همراه باشید. در بخش قبل در پاسخ به این سوال که چگونه کد بورسی بگیریم، صحبت کردیم و روشهای آن را مورد بررسی قرار دادیم، اما چه مدارکی برای صدور کد بورسی نیاز است؟ اگر شما قصد دارید برای آینده نگری فرزند خود را در بازار سرمایه ثبت نام کنید، می توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.

۳ثبت نام در کارگزاری: بعد از اتمام مراحل ثبت نام سامانه، شما باید به سایت یکی از کارگزاری ها مراجعه کنید و در آن جا اطلاعات هویتی فرزند خود را ثبت کنید. بعد از دریافت کد ۱۰ رقمی سجام، والدین کودک می توانند با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر که مربوط به فرزند و اولیاء او می باشد به یکی از مراکز احراز هویت مراجعه کنند. می بایست پس از وارد شدن به صفحه اصلی اطلاعات خواسته شده را که در صفحه زیر آورده شده است را وارد نموده و دکمه آبی رنگ جستجو را انتخاب نمایند. شناسهای که شما با استفاده از آن میتوانید وارد حساب خود شوید و آن را کنترل کنید. در بازار بورس نیز شما به یک کد شناسایی نیاز دارید تا با استفاده از آن وارد حساب خود شده و فعالیتهای بورسیتان را تحت نظارت و کنترل خود داشته باشید. در دنیای امروزی شما برای ایجاد حساب در سازمانهای مختلف و یا حتی در فضای مجازی نیاز به یک شناسه یا کد دارید. دوره بورسی شو به عنوان پایه ای ترین دوره کارگزاری آگاه، مختص افرادی است که به تازگی با بازار سرمایه آشنا شده اند و برای نخستین بار قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارند.

 

تحلیل بازار بورس

روش تحلیل حجم معاملات در بازار سهام

اگر به فکر این هستید که از تورم جلو بزنید. البته تحلیل بازار بورس بازهم به این معنی نیست که همین تعداد سهام را بدون فکر و بررسی خریداری کنید. همچنین وب سایتهای متنوعی برای تحلیل بازار وجود دارد که در تصمیمگیریها به یاری سرمایهگذاران میآیند. میتواند برای شما ثروت عظیمی ایجاد کند (البته که احتمال زیان سنگین نیز وجود دارد). با این وجود مبحث روان شناسی بازار و تابلو خواتی نیز به شدت می تواند به ما در کنار این تحلیل ها کمک کننده باشد. بر خلاف نظر بسیاری از مردم و تازه واردان که بدنبال بازده بالا از بورس می باشند ، این بازار بر اساس شانس و اقبال بنا نشده است. سرمایهگذاری غیرمستقیم در بورس: به این معنا که سرمایه خود را از طریق صندوقهای سرمایهگذاری یا شرکتهای مدیریت دارایی (سبدگردانی)، در بورس بگذارید. اغلب اوقات، انتشار یک خبر یا معاملاتی که از روی خوشبینی یا نگرانی مفرط انجام میشود بر حجم معاملات تاثیرگذار است. اگر روند به سمت بالا حرکت کند اما حجم به طور پیوسته کاهش یابد، نشان میدهد که افراد کمتری قصد خرید دارند. مثلا اگر شرکتی بخش جدیدی به کسب و کار خود اضافه کند و این بخش شروع به درآمدزایی و سودآوری کند، قیمت سهام آن شرکت افزایش مییابد.

کدال نگر

اینکار از طریق یادگیری روانشناسی بازار، کدال نگر تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال میسر است و همزمان با یادگیری نیاز به کسب تجربه و تمرین دارد. در پتانسیل بازارهای مالی برای ایجاد ثروت و جلو افتادن از تورم، شکی نیست، اما کسب ثروت از طریق سرمایهگذاری در سهام واقعا کار هرکسی نیست و نیاز به کسب مهارت و تجربه بالا و مهمتر از همه صبر دارد. نظارت بر حجم معاملاتی سهام، با اینکه لازم نیست، میتواند به تحلیل حرکات قیمت سهام کمک کند. این شرایط هنگامی اتفاق میافتد که مقدار زیادی سهام خرید و فروش شده و هیچ کس باقی نمانده تا قیمت را در مسیر روند به پیش ببرد. برای معامله در بازار بورس شما نیاز به یک کارگزار رسمی و کد معاملاتی (که با نام کد بورسی - کد سهامداری نیز شناخته میشود) دارید. حفظ سرمایه مهمترین اصل است چون اگر سرمایه خودتان را از دست بدهید، دیگر چیزی ندارید که با آن معامله کنید و سود ببرید.

پالایش

از قیمت روز ۲۹ مرداد با اعمال ۲۰ درصد تخفیف که ملاک تعیین قیمت دارا دوم است، اگر ریزش بازار پالایش ادامه مییافت، این تخفیف بلااثر میشد؛ اما زمان پذیره نویسی با زمان رشد شاخص یکی شده و مانند دارا یکم که عرضه آن با دوران رشد بازار همزمان شده بود، میتواند در سودده شدن دارا دوم مؤثر باشد. سعید ابراهیمی، کارشناس بازار سرمایه نیز طی مصاحبه ای گفت: هر چهار نماد پالایشی دارا دوم (پالایش یکم) در ماههای اخیر تقریبا جزو نمادهای با بازده بالا در بورس تهران بودهاند؛ اما اصلاح سنگین ارزش سهام شرکتهای بورسی و ریزش شاخص بورس تهران باعث ایجاد تردید در افراد علاقهمند به پذیرهنویسی این صندوق شده است. علی حیدری کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش به خبرنگار بورس تابناک گفت: با توجه به اینکه دولت در زمان آغاز پذیره نویسی پالایشی یکم اعلام کرد که ۲۰ درصد تخفیف را برای این صندوق در نظر خواهد گرفت؛ بنابراین، در همین ابتدا کسانی که واحدهای این صندوق را خریداری کنند، با یک سود مواجه خواهند بود؛ اما این سود خوب است و عالی نیست! آغاز پذیره نویسی دومین صندوق ETF دولت که شامل سهام باقیمانده دولت یا شرکتهای دولتی در شرکت پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران بود، سرانجام پس از کش و قوسهای فراوان، در پنجم شهریورماه ۱۳۹۹ آغاز و اعلام شد، این پذیره نویسی تا نوزدهم شهریورماه ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت.

  • ۰۱/۰۳/۲۴
  • هادی ارجمند

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.